شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
وزیر دادگستری:
معاون اول پاک‌ترین دولت،به جرم فساد در زندان است

حجــت‌الاسلـام مصطـفــی پورمحمدی، اظهار کرد: گاهی برخی اظهارنظرها با هم سنخیت ندارد. مثلا می‌گفتند تمام توان خود را برای مبارزه با فساد به کار می‌بریم. یا در دولت قبل گفته می‌شد این دولت پاک‌ترین است اما معاون اول آن به جرم فساد در زندان است. نکته قابل تامل این است که همان معاون اول خودش رئیس ستاد مبارزه با فساد بوده است!
پورمحمدی در گفت و گو با مهر، در ادامه همین موضوع گفت:  این نکته درباره آقای رحیمی قابل قبول نیست چون هر مدیری این تفکر را ندارد. تفکر مبارزه با فساد اتفاقا پیگیری می‌شد، در عمل دچار آسیب شدند وگرنه از نظر جایگاهی به این تفکر باور داشتند. حال شاید از روی تظاهر و اتفاقاتی که در این پرونده افتاده در دوران مسئولیت دولت نبود.
وی درباره ورود پول کثیف به انتخابات، یادآور شد:  در موضوع مواد مخدر فکر نمی‌کنم پول کثیف وارد انتخابات شده باشد، نه این‌که سند نداشته باشم. اما در دیگر موارد، کسانی که مالیات نمی‌دهند، به تعهدات دولتی خود عمل نمی‌کنند و برای این‌که حاشیه امنیتی برای خود بسازند به ستاد‌های انتخاباتی این و آن کمک می‌کنند؛ این دور از ذهن نیست. خیلی از آدم‌ها که رفتار درست دارند یا بعضا رفتار غلط، برای ایجاد حاشیه امنیتی به ستادها کمک می‌کنند.
وزیر دادگستری ادامه داد:  ما در این مورد نقیصه قانونی داریم و وقتی که در وزارت کشور بودم خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتم و این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه ظرف دو ماه گذشته مصوبات مربوط به سیاست‌های کلی انتخاباتی در دو سه بند به موضوع شفافیت منابع انتخاباتی، نوع هزینه، حساب روشن واحد و شفاف داشتن و در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفتن پرداخت.
او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره وضع اقتصادی کشور هم گفت:  وضع اقتصادی کشور خیلی متشنج‌تر و به هم ریخته‌تر از یکسال و نیم قبلش نیست. امروز شرایط اقتصادی بدتر از یک‌سال و نیم قبل نیست و این خودش یک پیام روشن دارد. تورم امروز حداقل به چیزی نزدیک  30‌درصدی است که دولت تحویل گرفته و بازهم پیام این اتفاق روشن است. صادرات غیرنفتی ۱۱‌میلیارد دلار امسال تا الان افزایش پیدا کرده و این هم پیام خود را دارد. او درباره صحبت‌های اخیر موسوی‌لاری درباره چالش‌هایی در دولت میان وزرا نیز اظهار کرد:  خود آقای رئیس‌جمهوری نکاتی را اشاره کردند که فکر می‌کنم سند اصلی، همان فرمایش خود آقای رئیس‌جمهوری است. این‌که فرمودند در دولت ما خط سیاسی حاکم نیست و از تفکرات مختلف سیاسی دعوت کردیم و در دولت حضور دارند. پس خود این بیان رئیس‌جمهوری حکایت از این می‌کند که دولت ایشان جناحی و وابسته به یک جناح نیست و می‌تواند دیدگاه‌های مختلفی در دولت وجود داشته باشد. نکته دیگر این‌که در نگاه مبارزه با فساد، اتفاقا دولت یک انسجام فکری و ذهنی دارد. پورمحمدی همچنین در پایان درباره بازگشت خاوری و مهرگان امیرخسروی اظهار کرد:  خیلی نسبت به کانادا امیدوار نیستیم.


تعداد بازدید :  106