شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
جنایت با پرونده سیاه شرور سابقه‌دار گره خورد
چشم در چشم بهانه یک قتل

شهروند| شرور سطح یک که کارنامه سیاهی در پرونده قضایی خود ثبت کرده بود با به قتل رساندن پسر جوانی پا به دنیای جنایتکاران گذاشت.
ساعت 30: 01 بامداد 20 اسفند ماه ‌سال گذشته قتل پسر جوانی به نام میثم از طریق بیمارستان به کلانتری 136 فرجام اعلام شد.
دوست مقتول که شاهد صحنه قتل وی بود، پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «پس از خوردن شام، به همراه مقتول از منطقه فشم درحال بازگشت به خانه بودیم که در منطقه تهرانپارس – خیابان 196 غربی – نرسیده به خیابان سراج، برای خرید شارژ تلفن همراه و همچنین نوشیدن چای توقف کردیم. میثم با جوانی تنومند که روی صورتش آثار متعدد جراحت ناشی از چاقو وجود داشت چشم به چشم شد و همین موضوع انگیزه آغاز درگیری آنها با یکدیگر شد. ناگهان آن جوان تنومند ضربه‌ای با جسم برنده به میثم زد که به گلوی میثم خورد و میثم روی زمین افتاد».  دوست مقتول در ادامه اظهارات خود با بیان این مطلب که ضارب قصد داشته او را نیز مجروح کند، در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «زمانی‌که میثم روی زمین افتاد، من از ماشین پیاده شدم تا به او کمک کنم که در همین زمان، پسر جوان به سمت من حمله‌ور شد و قصد داشت مرا نیز مجروح کند که من با خواهش از او خواستم اجازه دهد تا من میثم را به بیمارستان برسانم و او نیز به سرعت از محل متواری شد».
با توجه به اظهارات شاهد صحنه جنایت، بلافاصله اقدامات جهت دستگیری متهم آغاز شد و سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، شناسایی دیگر شهود صحنه جنایت، انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، یکی از اراذل و اوباش سطح یک به نام مصطفی 27 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و دوست مقتول نیز با مشاهده تصویر وی، بلافاصله مصطفی را شناسایی کرد.
بررسی سوابق مصطفی نشان داد که وی از اراذل و اوباش سطح یک منطقه شرق تهران و دارای سوابق متعدد دستگیری در پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی و همچنین پلیس آگاهی است که بارها به دلیل جرایم مختلف همچون مشارکت در آدم‌ربایی، ایجاد ضرب و جرح عمدی و درگیری با مأموران دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی مخفیگاه مصطفی در منطقه سراج – خیابان شهید والائیان، وی 20 فروردین‌ماه امسال دستگیر شد و پس از مواجهه حضوری با شاهد اصلی صحنه جنایت به صورت کامل شناسایی شد.
در حال حاضر تحقیقات در این پرونده در مراحل اولیه و مقدماتی است و متهم نیز با قرار بازداشت موقت، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 


تعداد بازدید :  216