شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 ۳۰ روز طلایی بارندگی در راه پایتخت| خسرو ارتقایی با اعلام این‌که ۲۸۰‌میلیون مترمکعب به نسبت شرایط عادی در ذخایر آبی تهران کسری وجود دارد، گفت: اردیبهشت، ماه طلایی بارش در تهران است.

3 ماه گذشت، کانون صرافان نرخی اعلام نکرد| بانک مرکزی درحالی در ماه‌های پایانی‌سال گذشته، دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها را منتشر و تأکید کرد که از این پس نرخ ارز توسط کانون صرافان اعلام خواهد شد اما با گذشت نزدیک به سه ماه هنوز این برنامه عملیاتی و اجرایی نشده است و تاکنون هیچ نرخی از این کانون بیرون نیامده است.

 رتبه جهانی ایران در شاخص پیچیدگی اقتصادی| مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد شاخص پیچیدگی اقتصادی در کشورمان نوشت: ایران طبق شاخص پیچیدگی اقتصادی در ‌سال ۲۰۱۲ در بین ۱۴۴ کشور در رتبه  یکصد و دهم جهان و در کنار کشورهایی مانند کامرون، ساحل عاج، قطر، زامبیا، نیکاراگوئه و الجزایر قرار گرفته است و با آخرین کشورها فاصله چندانی ندارد.

تراکم‌فروشی عامل تخریب اراضی کشاورزی| عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که باید منظومه توسعه روستاها رشد کند و تنها نباید به تهیه طرح ‌هادی روستاها متکی شد، گفت: زمانی پایین‌ترین سطح دولت در روستاها بخشداری‌ها بودند و بعد از آن کدخداها نقش پررنگی داشتند یکی از پدیده‌هایی که موجب از بین رفتن زمین‌های زراعی شده و در سرعت تخریب اراضی نقش داشته‌اند پدیده فروش تراکم است.

آغاز حذف و اضافه یارانه‌بگیران| براساس بودجه امسال، دولت مکلف شد از فروردین ۹۴ امکان ثبت‌نام کلیه کسانی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم نموده و از ماه بعد از ثبت‌نام نسبت به پرداخت یارانه آنان
 اقدام نماید.

گرایش کارفرمایان به استخدام زنان مجرد| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و
رفاه اجتماعی با بیان این‌که نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده است، گفت: وزارت کار در تلاش است با سیاست‌گذاری‌های مناسب جایگاه مجموعه زنان را ارتقا بدهد. وی با اشاره به عدم استقبال کارفرمایان از زنان متاهل و گرایش به استخدام زنان مجرد اظهار کرد: متاسفانه امروز کار زنان به سمت فصلی شدن رفته و اشتغال زنان در بخش‌های خدماتی افزایش یافته است.


تعداد بازدید :  241