شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رونق معاملات برخط آتی در بورس کالا| پدرام زادنو عزیزی، مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران گفت: معاملات برخط قراردادهای آتی از ابتدای راه‌اندازی تا نیمه فروردین‌ماه ‌سال 94 به 8‌هزار و 793 قرارداد رسید. او افزود: طی هفت روز کاری‌ سال جدید از 5 تا 15 فروردین نیز 4هزار و 171 قرارداد آتی طی یک‌هزار و 902 مرتبه دادوستد شد. مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با توجه به رونق معاملات برخط آتی در‌ سال جدید گفت: نقطه اوج معاملات برخط در این ایام را می‌توان 15 فروردین ماه دانست که یک‌هزار و
 237 قرارداد آتی طی 508 دفعه معامله در سامانه برخط آتی به ثبت رسیده است.

  واگذاری سرخابی‌ها دهه اول اردیبهشت| سیدجعفر سبحانی مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی، در مورد آخرین وضع واگذاری سرخابی‌ها گفت: قیمت پایه در واگذاری سوم نیز تغییر نخواهد داشت و با همان قیمت پایه 290‌میلیارد تومان واگذار می‌شود و هیأت واگذاری دلیل عدم تغییر قیمت را کارشناسی بودن این رقم اعلام کرده‌اند. او افزود: تاریخ مزایده در دهه اول اردیبهشت‌ماه خواهد بود و آگهی مربوطه در روزنامه‌های کثیرالانتشار در همین ماه به چاپ خواهد رسید.

  افزایش 10.6‌درصدی ارزش کل فرابورس| در هفته سوم ‌سال 1394، ضمن افزایش حجم و ارزش معاملات در تمامی بازارهای فرابورس ایران، ارزش کل بازار نیز به میزان 10.6‌درصد افزایش یافت. این هفته 3‌میلیارد و 84‌میلیون ورقه بهادار در 193‌هزار نوبت معامله شد و ارزش آن به رقم 8‌هزار و 639‌میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب 526 و 174‌درصد افزایش داشت.

  افزایش حجم معاملات قیر با توافق لوزان|سامان منتظری، کارشناس بازار قیر و فرآورده‌های نفتی گفت: حجم معاملات قیر صادراتی پس از توافقات هسته‌ای و چراغ سبز کشورهای دیگر برای رفع تحریم‌ها افزایش یافته است. به گفته این کارشناس، حجم معاملات هفته جاری تالار فرآورده‌های نفتی در تاریخ نوزدهم فروردین شامل گرید 6070 بود و قطعا اگر گرید 85100 نیز عرضه می‌شد، حجم مبادلات افزایش چشمگیری را نشان می‌داد.


تعداد بازدید :  176