شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
آخرین وضعیت سریال توقیفی کمال تبریزی
پخش مجدد «سرزمین کهن»

سریال توقیفی«سرزمین کهن» که برای پخش از شبکه سه سیما تولید شده بود و در نهایت بعد از پخش 10 قسمت، موجی از اعتراضات در مناطق بختیاری‌نشین، در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان، همچنین در میان شخصیت‌های تاثیرگذار را در پی داشت، قرار است امسال پخش آن دوباره از سر گرفته شود.
 کمال تبریزی درباره‌ آخرین وضعیت این سریال به ایسنا گفته است: «قرار است تمام اصلاحات قبلی را کنار بگذاریم و اصلاحات جدید را آغاز ‌کنیم که بسیار کمتر از قبل خواهند بود. فکر می‌کنم اصلاحات قبلی، خود دلایل مشکلات به وجود آمده، شد و حذف برخی صحنه‌ها سوءتفاهماتی را پیش آورد و برگشتن آن صحنه‌ها بسیاری از چیزها را روشن خواهد کرد.» «سرزمین کهن»، روایتگر داستانی است که از ‌سال 1320 آغاز می‌شود و تا 29 بهمن 1357 ادامه پیدا می‌کند و در هر فاز مقطعی از تاریخ معاصر ایران به تصویر درمی‌آید. همچنین این سریال قصه کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده‌ محل سکونتش توسط نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. در فاز یک بازیگرانی مانند میترا حجار، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی و بیتا فرهی بازی داشتند و در فاز دوم بازیگرانی مانند
شهاب حسینی، نیکی کریمی، محسن تنابنده، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب و محمدرضا فروتن اضافه می‌شوند.
تبریزی درباره زمان پخش این سریال گفت: «طبق صحبتی که با آقای پورمحمدی، معاون سیما داشتیم، قرار است پخش‌ سریال تاریخی سرزمین کهن از پاییز آغاز شود.» کمال تبریزی که این روزها سریال «ابله» را در شبکه نمایش خانگی درحال پخش دارد، معتقد است: «برخلاف کارهای شبکه نمایش خانگی که شروع طوفانی دارند، «ابله» آرام آرام مخاطبانش بیشتر می‌شود و مخاطب با لحن و حرف سریال آشنا می‌شود.» این کارگردان همچنین از پایان فاز اول این مجموعه خبر داد و گفت: «تصویربرداری فاز اول تمام شده و قسمت‌های باقیمانده درحال آماده‌سازی است. ادامه کار بستگی به بازخورد نهایی دارد تا اگر شد فاز دوم را ادامه دهیم.» او با اشاره به بازخوردهای این مجموعه افزود: «وزارت ارشاد و موسسات ویدیو رسانه سلایق مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به سمت فضا و محصولات خاصی گرایش داده‌اند. اگر این را در نظر بگیریم، استقبال از «ابله» خوب بوده است.»
«ابله» یک مجموعه 12 قسمتی، به تهیه‌کنندگی شرکت تصویر گستر پاسارگاد و محمد مسعود و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده است که اولین تجربه کمال تبریزی در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود. درحالی‌که از ابتدا قرار بود این سریال در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تولید شود و برخی از شخصیت‌ها نیز از قسمت 12 به بعد به آن اضافه شوند، اما این مجموعه درنهایت در 12 قسمت تولید شد. تبریزی در ادامه با اظهار رضایت از اولین تجربه‌اش در شبکه نمایش خانگی، درباره‌ ادامه کار در این فضا گفت:  «ابله تجربه خوبی برایم بود، اما آن‌قدر طرح و ایده در سینما دارم که فکر نکنم به این زودی برگردم.» تاکنون 8 قسمت از این سریال توزیع شده است و 4 قسمت بعدی به‌زودی روانه شبکه نمایش خانگی خواهد شد.
در این مجموعه محسن تنابنده، احمد
مهران فر، مهران احمدی،‌هانیه توسلی، مجید صالحی، یکتاناصر، بهنام تشکر، سیامک انصاری و... بازی دارند. تبریزی پیش از این، سریال‌های «دوران سرکشی» و «شهریار» را کارگردانی کرده و فیلم‌های سینمایی «مارمولک»، «لیلی با من است»، «شیدا»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «پاداش»، «خیابان‌های آرام»، «طبقه حساس» و... ازجمله آثار سینمایی تبریزی است.


تعداد بازدید :  351