شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
نگاهی به عملکرد جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی در نوروز
امدادرسانی به 181 نجات‌یافته

این‌جا آذربایجان است؛  قطعه‌ای از بهشت با مناظر طبیعی بدیع و کوه‌های سر به‌فلک کشیده که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خویش می‌کند. در آستانه تعطیلات عید نوروز وقتی که مردم به‌ فکر دید و بازدید بودند، عده‌ای بار و بنه بر بسته و تدارک سفر دیده‌اند، در همین نزدیکی، در اردوگاه هلال‌احمری‌ها شور و غوغای عجیبی پیداست، جوانان به رسم همه ساله پیگیر طرح ایمنی سفر و سلامت مسافران نوروزی بودند تا به استقبال مسافران رفته و غبار قدمشان را توتیای چشم
خویش سازند.جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی امسال در ۱۱۵ نقطه استان نیروی آماده پای کار داشت، با ۴۵ پست امدادی و یک فروند بالگرد، ۴۵دستگاه آمبولانس، ۳۰دستگاه خودروی نجات مجهز به آخرین دستگاه‌های رهاسازی و قریب به  ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر ورزیده و پرسنل. پانزدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی امور جوانان نیز در۵۰ نقطه استان، مبادی ورودی شهرها و پارک‌ها با برپایی چادر ایمنی و سلامت و
۲۰ چادر خیمه نماز جهت سهولت دسترسی مسافران به اقامه نماز اول وقت آغاز به‌ کار کرد.پانزدهمین طرح ملی ایمنی سفر و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی درحالی به کار خود پایان داد که بیش از ۱۸۵‌هزار نفر مراجعه‌کننده داشت و نزدیک به ۱۸۲هزار نسخه انواع بروشور، نقشه، کتاب، سی‌دی و... میان مراجعان توزیع شد. همچنین در طول این مدت نزدیک به ۷هزار و۴۰۰نفر توسط اعضای شرکت‌کننده در طرح سحاب (راهنمایی با دوچرخه) توسط اعضای جوانان به مقصدهای نزدیک درون شهری هدایت شده‌اند.
به رغم این‌که پست‌های جوانان در مبادی ورودی شهرها و پارک‌ها و مکان‌های تاریخی مشحون و لبریز از خاطرات خوب و دلنشین بودند اما آن‌سو‌تر در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی حوادثی به‌وقوع پیوست که تلخی‌های بسیاری را به‌بار آورد؛ اما در این حوادث نیز پنجه‌های معجزه‌گر امدادگران همواره در کنار مصدومان بودند و با افتخار تمام حتی یک مورد هم فوتی حین انتقال نداشتند، امدادگران هلال‌احمر در این مدت به ۱۵۰ مورد انواع حادثه رسیدگی کرده و بیش از ۱۷۱ تن را نجات داده‌اند.
حوادث جاده‌ای با ۹۲مورد در صدر بوده و مراجعه حضوری، حوادث برف و کولاک، شهری و کوهستان در رده‌های بعدی از لحاظ تعدد قرار داشتند. در مجموع کل نجات‌یافتگان توسط نجاتگران پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات ۱۷۱ نفر بوده که از این تعداد۱۳۱نفر توسط نجاتگران به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافته و تعداد۴۰نفر سرپایی هم به‌صورت سرپایی در سر صحنه تصادف مداوا شده‌اند.

 


تعداد بازدید :  168