شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
گروه جهادی دانش‌آموزی و ساخت خانه

مسئول سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: به‌همت گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در شهرستان حمیدیه، خانه‌ای برای دو یتیم ۲ و ۷ که پدر خود را در حادثه‌ای از دست داده بودند، ساخته شد.
 مهدی محمدی، مسئول سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور درمورد اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، اظهار داشت: این سازمان در‌ سال 93 به‌طور رسمی به تعامل با اقشار مختلف بسیج ورود پیدا کرد و در این راستا، سازمان بسیج دانش‌آموزی گروه‌های جهادی و مستقل را در تهران و سایر شهرستان‌ها شناسایی کرد که درقالب این گروه‌ها، افراد دانشجو، دانش‌آموز و طلبه حضور دارند.
محمدی خاطرنشان کرد: در این گروه‌ها اکثرا افراد تحصیلکرده در رشته‌های علمی هستند که هر ساله مدال‌های علمی و المپیادی خود را به مقام معظم رهبری اهدا می‌کنند.
مسئول سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: گروه دومی که مجمع مهدویون را تشکیل می‌دهند، متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف هستند و درمجموع 90‌درصد گروه‌های جهادی تشکیل شده از دانش‌آموزان مدارس نخبه تهران را تشکیل داده‌اند.
وی ادامه داد: در بهمن‌ماه گذشته منطقه محروم حمیدیه از توابع استان خوزستان مورد هدف گروه جهادی قرار گرفت و مقرر شد چند پروژه برای این منطقه تعریف و در قالب 3 گروه به شهرستان حمیدیه اعزام شدند. در گذشته گروه‌های جهادی در قشر دانشجویی مطرح بودند ولی ما نشان دادیم بچه‌های دانش‌آموز نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف جهادی همکاری و همراهی لازم را داشته باشند. مسئول سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: در همین راستا در شهرستان حمیدیه خانه‌ای برای دو یتیم 2 و 7 ساله که پدر خود را در حادثه‌ای از دست داده بودند به همت گروه‌های جهادی دانش‌آموزی ساخته شد. در 3 پروژه تعریف‌شده در این منطقه محروم، گروه‌های جهادی مجمع مهدویون، کانون دانش‌پژوهان نخبه تهران و یاران خراسان رضوی مشارکت دارند.
پروژه نخست ساخت منزل برای دو بچه یتیم، پروژه دوم سنگ‌کاری حسینیه امام جعفرصادق(ع) حمیدیه و پروژه سوم نیز ساخت سرویس بهداشتی و وضوخانه برای مسجد روستای العوده در محور خسرج از توابع شهرستان حمیدیه بوده است.
مسئول سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بیان داشت: تعداد نیروهای گروه‌های جهادی قرارگاه 120 نفر بودند که 90‌درصد آنها شرکت‌کنندگان دانش‌آموز هستند که تا 14 فروردین در این منطقه مشغول به‌کار بودند.
وی خاطرنشان کرد: 2900 نفر در کل کشور در اردوهای جهادی 7 روزه دانش‌آموزان، 200‌هزار نفر در اردوهای جهادی یک‌روزه و 110‌هزار نفر در اردوهای 10 روزه طرح هجرت حضور داشته‌اند.
مسئول سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، افزود: یکی از برنامه‌های ما در‌سال 94 این است که با همکاری سایر نیروهای جهادی درخصوص اشتغال در شهرستان حمیدیه و سایر شهرستان‌های محروم کشور اقدام کنیم.


تعداد بازدید :  276