شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
جنوب

آغاز برداشت گندم در هرمزگان
معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از اواخر فروردین، کار برداشت گندم از 13هزار هکتار زمین کشاورزی در استان آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 47هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود که نسبت به‌ سال گذشته 20درصد افزایش خواهد داشت. به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سیدسعید مدرس افزود: عمده سطح زیرکشت به شهرستان‌های بستک، پارسیان، بندرعباس، رودان، میناب و حاجی‌آباد اختصاص دارد.
وی با اشاره به این‌که امسال متولیان خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 و سازمان تعاون روستایی هستند، اظهار داشت:   گندم نان، با قیمت تضمینی هر کیلوگرم یک‌هزار و 155تومان و گندم دروم با نرخ یک‌هزار و 188تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
مدرس ادامه داد: متولیان خرید در راستای خدمات‌دهی مناسب به فروشندگان مراکز جمع‌آوری و خرید در شهرستان‌های فوق راه‌اندازی می‌کنند.
وی در پایان افزود: 65درصد مزارع گندم تحت‌پوشش بیمه هستند.

آغاز برداشت گندم از 228هکتار از اراضی بستک
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستک از برداشت گندم در این شهرستان خبرداد و گفت: سطح زیرکشت گندم در بستک 228هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 850تن گندم برداشت شود. به‌گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، کریم‌زادگان افزود: عمده سطح زیرکشت به روستا‌های لاورمیسان، ایلود، انوه و کمشک اختصاص دارد.
وی با بیان این‌که امسال سطح زیرکشت 10درصد افزایش داشته است، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک مرکز خرید در این شهرستان دایر شده است.
وی گفت: در راستای خرید تضمینی گندم و نظارت، یک کار گروه متشکل از فرمانداری بستک، جهادکشاورزی و اداره غله تشکیل شده است. کریم‌زادگان در پایان گفت: در شهرستان بستک 30کشاورز به کشت گندم مشغول هستند که به‌طور متوسط برای 90نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

تراکتورهای کشاورزان بندرعباسی شماره‌گذاری شد
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرعباس گفت: طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزان ازجمله تراکتور و کمباین از ابتدای‌ سال 93آغاز شد و تاکنون 85 تراکتور در بندرعباس شماره‌گذاری شد‌ه است.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، منصور شفیعی افزود: این طرح با هدف ساماندهی ماشین‌آلات کشاورزی، هویت‌دار کردن دستگاه‌ها و صدور کارت سوخت انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که این طرح با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان درحال اجراست خاطرنشان کرد: کشاورزانی که تاکنون موفق به شماره‌گذاری وسایل خود نشده‌اند می‌توانند با در دست داشتن اصل مدارک ماشین‌آلاتشان به جهادکشاورزی محل سکونت خود مراجعه و اقدام به پلاک‌گذاری آنها کنند.
وی در پایان گفت: این طرح در همه شهرستان‌های استان تا شناسایی تمام ماشین‌آلات کشاورزی ادامه خواهد داشت.


تعداد بازدید :  222