شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
ضمن تبریک موفقیت‌های هسته‌ای به محضر فرمانده معظم کل قوا مطرح شد
تشکر سرلشکر فیروزآبادی از رئیس‌جمهوری و جواد ظریف

روز گذشته سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب، «موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای» را به ایشان تبریک گفته و «از همت رئیس‌جمهوری، کارگزاران و تلاشگران این عرصه به‌ویژه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه» تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، در پیام سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که در پناه اولیای الهی و ادعیه خاص بقیه‌الله‌العظم (سلام‌الله علیه) و تدبیر مقام معظم رهبری، حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی با صلابت و موفقیت ادامه دارد و هر روز که می‌گذرد، امیدواری حق‌طلبان و عدالت‌خواهان جهان به آموزه اسلام عزیز و ارتقای موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه و در دل‌های مسلمانان و مستضعفان بیشتر می‌شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرده است: اکنون که در سایه هدایت‌های آن رهبر فرزانه و همت دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به‌ویژه جناب آقای دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه، گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برداشته شده است، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی و قدردانی از جناب آقای رئیس‌جمهوری محترم و کارگزاران و تلاشگران این عرصه مهم و حساس، با کمال افتخار از عنایات و راهنمایی‌های حضرت مستطاب عالی که موجب سربلندی و پایداری هرچه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی شد، سپاسگزاری کرده، رجاء واثق دارد با استمرار رهنمودهای آن رهبر عظیم‌الشأن، مراحل آتی مذاکرات نیز در مسیر سلامت و صلاح دولت و ملت تداوم خواهد یافت. مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 با حضور نماینده عالی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس که از ششم تا سیزدهم فروردین‌ماه 1394 برگزار شد، به صدور یک بیانیه مشترک حاوی دستیابی به راه‌حل‌های یک توافق جامع انجامید. راه‌حل‌هایی که ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین و تمامی تحریم‌ها را به صورت کامل لغو می‌کند. در این بیانیه مشترک آمده است: امروز ما یک گام تعیین‌کننده برداشتیم. ما به راه‌حل‌هایی در مورد مولفه‌های مهم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتیم. براساس این چارچوب، همه تحریم‌ها اعم از تحریم‌های مالی، اقتصادی و بانکی و قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت علیه ایران صادر شده است، در همان روز اجرای توافق لغو می‌شود و غنی‌سازی در ایران ادامه می‌یابد و سایت‌های هسته‌ای ایران به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
رئیس‌جمهوری: مردم ایران و کشورهای دوست از تفاهم هسته‌ای خوشحالند
رئیس‌جمهوری در دیدار با جمعی از کارگزاران نظام گفت که مردم ایران و کشورهای دوست از این تفاهم به دست آمده خوشحالند و رقبای کم‌فکر و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از نتایج حاصل‌شده ناخرسند هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی اظهار کرد: همواره قرار ما لغو همه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده است. روحانی با انتقاد از این‌که برخی کشورها فکر می‌کنند، اگر ایران موفق شود، به دنبال سلطه بر منطقه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد تجاوز به کشوری نداشته و ندارد و تاریخ معاصر ما مبین این واقعیت است، اما ما در برابر هر کسی که قصد تجاوز به حقوق مردم را داشته باشد، از حقوق خود دفاع خواهیم کرد. رئیس شورایعالی امنیت ملی، مذاکرات اخیر در لوزان سوییس را پیچیده، دشوار و کم‌سابقه در تاریخ سیاسی کشور، توصیف کرد و با اشاره به حضور همه قدرت‌های بزرگ نظامی و اقتصادی دنیا در این رویداد، گفت: اگر سطح مذاکرات هسته‌ای ارتقاء نمی‌یافت، هیچگاه پیشرفت کنونی حاصل نمی‌شد. روحانی ادامه داد: در این مذاکرات درخصوص فعالیت مرکز نطنز و جزییات آن به توافق دست یافتیم، درباره فردو و کلیاتش توافق شده است و پذیرفته شد که در اراک آب‌سنگین وجود داشته باشد. بدون تردید، گام‌های خوبی برداشته شده، اما در مرحله تدوین توافق نهایی، کار دشواری پیش‌رو خواهیم داشت.
رئیس شورایعالی امنیت ملی با تأکید بر لغو همه قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان‌ ملل‌متحد علیه کشورمان خاطر نشان کرد: قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده است و هیچگاه درخصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمی‌گرفت. 


تعداد بازدید :  119