شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
ماجرای فینال خونین لیگ والیبال به مجلس کشیده شد
ارومیه‌ای‌ها، خواهان مجازات فدراسیون
داورزنی در گفت‌وگو با «شهروند»: معنی این حرف ها را نمی فهمم!

شهروند| درگیری روی سکوهای سالن فدراسیون والیبال بعد از فینال لیگ در روزهای پایانی‌ سال 93 به عکس‌هایی ختم شد که صورت‌های خون‌آلود هواداران تیم نایب قهرمان را نشان می‌داد. تماشاگران پرشور آذری نیز بعد از مصاحبه‌های تند مسئولان تیمشان به موضع‌گیری عجیبی علیه فدراسیون والیبال پرداختند که البته با واکنش محمدرضا داورزنی همراه است.
وقتی درگیری سکوها بین‌المللی شد
درگیری در پایان دیدار شهرداری ارومیه و پیکان در فینال لیگ‌برتر والیبال تا حدی شدید بود که حتی در خارج از ایران نیز به آن پرداخته شد. شاید به دلیل تعطیلات نوروز در رسانه‌های ایران این ماجرا خیلی پیگیری نشد اما هواداران ارومیه‌ای با فعالیت خود در فضای مجازی موضع‌گیری شدیدی علیه فدراسیون و شخص داورزنی داشتند. حتی کار به آن‌جا رسیده که هواداران این تیم خواهان محرومیت فدراسیون ایران از نهادهای بین‌المللی شدند.
فدراسیون علیه   ارومیه؟
ارومیه‌ای‌ها معتقدند که این اتفاقات با سیاست فدراسیون و با نیت مشخص رخ داده است. این ذهنیت در میان مردم این شهر از جایی به‌وجود آمده بود که سعید معروف پاسور سابق شهرداری ارومیه در میانه فصل راهی لیگ روسیه شد. آنها فدراسیون والیبال را به دلیل فشاری که روی باشگاه ارومیه‌ای بود در این ماجرا مقصر می‌دانند و معتقدند اگر معروف تیمشان را ترک نمی‌کرد، به راحتی قهرمانی را به‌دست آورده بودند.
ورود مجلس به ماجرا
روز گذشته نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ماجرا را به صحن علنی کشاند. او این ضرب‌وشتم را توطئه رئیس فدراسیون والیبال علیه تیم ارومیه خواند و خطاب به رئیس مجلس
 اظهار داشت: «آقای رئیس! هواداران در دو نوبت کتک خوردند؛ هم در حین ورود به سالن و هم در حین مسابقه. اگر شما رئیس محترم و نمایندگان فیلم ضرب‌وشتم این هواداران را مشاهده کنید خواهید گریست چراکه به طرز بسیار اسفباری کتک خورده‌اند و خون‌آلود شده‌اند. از حضرتعالی می‌خواهم که وزیر محترم کشور و وزیر ورزش را احضار کرده تا در این مورد توضیح دهند.»
پاسخ تند داورزنی به اتهامات
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به اتهاماتی که از سوی نماینده ارومیه، مسئولان و مردم این شهر به او وارد شده، به «شهروند» می‌گوید: «چگونگی برگزاری لیگ و تک بازی بودن فینال آن هم در تهران با مصوبه شورای لیگ بوده که هر کدام از تیمها در آن یک نماینده داشتند، حالا چرا این اتهامات را به ما وارد می‌کنند؟ به نظرم آنهایی که پول کلان گرفتند و قول قهرمانی دادند و نتوانستند تیمشان را قهرمان کنند، مظلوم‌تر از فدراسیون پیدا نکردند. صحبت‌های نماینده ارومیه نیز تحت‌تأثیر جوی است که به‌وجود آمده و اطلاعات نادرست به او داده‌اند. فدراسیون مسئولیت فنی دارد و این اتفاقات بعد از بازی افتاده و ربطی به بازی نداشته است.» وی حرف‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «البته باید بررسی شود که چرا هم از تماشاگران و هم از یگان ویژه افرادی مصدوم شدند اما این بحث‌ها جایش در رسانه‌ها نیست. این‌که انگشت اتهام را به سوی فدراسیون ببریم و رئیس فدراسیون را متهم کنیم که هواداران تیم عاجز از کسب قهرمانی را کتک بزنند، معنی‌اش را نمی‌فهمم. متاسفانه بیشترین توهین‌ها را در 15 روز گذشته به من کردند. این دوستان دیدند که باید پاسخ هزینه‌های ملیلیاردی را به شورای شهر و مردم ارومیه بدهند و این مسائل را به‌وجود آوردند. البته حساب مردم ارومیه نیز از آن تعداد محدودی که در سالن درگیری را به راه انداختند و به من توهین کردند، جداست.» رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به این اتهام که گفته می‌شود فدراسیون عامل جدایی سعید معروف بوده، می‌افزاید: «جدایی معروف از شهرداری ارومیه چه ربطی به فدراسیون دارد؟ مگر خودشان پای رضایتنامه او را امضا نکردند؟ همین دوستانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، یادشان رفته تماس می‌گرفتند و می‌گفتند بحث ملی است؟ متاسفانه توهم توطئه به‌وجود آوردند تا ضعف‌های خود را بپوشانند و حرف‌هایشان نیز قابل پیگیری قانونی است.» باید دید ظرف روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و سرانجام این قصه به چه سمتی خواهد رفت.


تعداد بازدید :  101