شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  رشد بورس دوبی در پی توافقنامه هسته‌ای: بورس دوبی شاهد بیشترین رشد طی 3 هفته اخیر است. به عقیده کارشناسان دلیل این امر اخبار امضای بیانیه مطبوعاتی هسته‌ای ایران محسوب می‌شود. شاخص کل DFM با 1.5‌درصد رشد به 3668.92 رسید که این میزان بیشترین رشد از 12 مارس محسوب می‌شود. شاخص کل ADX نیز 0.2‌درصد رشد کرد و شاخص QE قطر 0.3‌درصد افزوده شد. (بلومبرگ)
  برنامه اوکراین برای خروج از بدهی‌ها: دولت اوکراین فهرستی از بدهی‌های مختلفی تهیه کرده که باید تحت برنامه صندوق جهانی پول بازسازی شوند تا این کشور بتواند 15.3‌میلیارد دلار در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند. بدهی ملی و شرکتی این کشور قبل از 28 فوریه 2014 نیز در این مبلغ محاسبه شده‌اند. اوکراین سعی دارد به توافقی با اعتباردهندگان خود برسد که حدود 7‌میلیارد دلار به آنان بدهکار است. (بلومبرگ)
  پیش‌بینی عربستان از قیمت نفت: «علی النعیمی»، وزیر نفت عربستان‌سعودی گفت: شرایط حاکم بر بازار جهانی نفت همچنان ضعیف‌تر از آن است که بتواند به افزایش قیمت نفت کمک کند. در همین حال، وزیر نفت عربستان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنم برای نیمه دوم ‌سال‌جاری میلادی قیمت نفت برنت بین ۵۵ تا ۶۰ دلار در هر بشکه و نفت وست تگزاس اینترمیدیت بین ۴۵ تا ۵۰ دلار در هر بشکه باشد. (عرب نیوز)
  مسکو خواهان کسب سهم بیشتر از بازار ایران: ایران و روسیه در زمینه‌های انرژی، صنعت، حمل‌ونقل و نظامی همکاری‌هایی دارند و این کشور تمایل دارد تا سهم بیشتری از بازار ایران را از آن خود کند. به همین دلیل، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفته است، مسکو تمایل دارد تا به محض برداشته شدن تحریم‌های آمریکا به بازار ایران وارد شود و به این کشور خودرو، هواپیما و کشتی صادر کند مانتوروف تأکید کرد، روسیه مشتاق است تا سهم بیشتری از بازار ایران به‌خصوص در بخش‌های خودرو، هواپیما و همچنین صنایع ساخت کشتی را به دست آورد. (اینترفاکس)


تعداد بازدید :  286