شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
ویژه‌های روز مادر
جشنواره فیلم و عکس مادر خندوانه و کلاه‌قرمزی

با فرا رسیدن روز مادر اهالی هنر دست به کار می‌شوند تا این روز گرامی را ارج نهاده و به مادران تبریک بگویند. به همین مناسبت سری دوم برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان همزمان با روز مادر به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود تا دوباره بحث خنده و خندیدن را به راه بیندازد. برنامه‌ای که در همان سری اول توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به دلیل رویکرد متفاوت جلب کند. همچنین مجموعه «کلاه قرمزی 94» که به دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه(س) از ششم فروردین‌ماه پخش شده بود، تا روز مادر روی آنتن شبکه دو سیما باقی خواهد ماند. در کنار اینها قرار است امسال برای اولین‌بار جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» با مدیریت فاطمه‌ گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شود.
به گزارش ایسنا، او که سابقه بازی در نقش مادر در آثاری چون «فاصله‌ها»، «ترانه مادری» و «خانه‌ای روی تپه» را دارد، درباره نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس مادر می‌‌گوید: «این جشنواره با هدف تکریم و ارزش نهادن به جایگاه مادران و نقش مادر به‌عنوان کلیدی‌ترین عنصر تربیتی در جامعه در دو زمینه فیلم و عکس برگزار می‌شود.» گودرزی سینما را نزدیک‌ترین رسانه به متن زندگی می‌داند: «به همین دلیل پیام‌‌هایی که از سینما منتقل می‌شوند پذیرفتنی‌تر و تأثیرشان عمیق‌تر خواهد بود. البته از آن‌جا که در دغدغه‌های پیدا و پنهان امروز جامعه، تغییر کارکرد و کمرنگ شدن مفهوم والای مادر و نقش او به‌عنوان نقطه کانون خانواده نکته بسیار مهم و درخور تأملی است، بر این باوریم که می‌توان با هنر سینما و برگزاری جشنواره‌ای با تمرکز بر نقش، جایگاه و بررسی ابعاد شخصیتی مادر، رجوعی دوباره به این اصلی‌ترین حلقه تربیتی و فرهنگ‌سازی جامعه داشت.»
 قرار است جشنواره فیلم و عکس مادر در دو بخش فیلم‌هایی با موضوع مادر و فیلم‌هایی که مادران فیلمساز ساخته‌اند، برگزار شود. اینها را گودرزی می‌گوید. نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» به مدیریت فاطمه گودرزی و به دبیری حسین نظری با همراهی و حمایت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، در اواخر خرداد 94 برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  99