شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
سریال‌های جدید تلویزیون معرفی شدند
از «میکائیل» سیروس مقدم تا لهجه‌ شیرازی «خاتون»

تلویزیون در بهار ۹۴ سه سریال تازه برای پخش در نظر گرفته که نکته جالب درباره آنها این است که یکی از آنها در قشم، دیگری در شیراز و سومی در اصفهان تصویربرداری شده‌ است. در واقع به نظر می‌رسد تمرکززدایی سریال‌های صدا و سیمای کشور از پایتخت به مرحله عمل رسیده و باید دید در ادامه این سریال‌ها چقدر مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند.
ساخت سریال‌های پلیسی در صداوسیما میان کارگردانان و مدیران از محبوبیت‌ بالایی برخوردار است. ‌درصد زیادی از این نوع سریال‌ها در کنار مجموعه‌های طنز و تاریخی در شبکه‌های مختلف سیما ساخته شده و پخش می‌شوند. به همین روی با پایان یافتن پخش سریال «فوق سری» مهدی فخیم‌زاده از شبکه یک، این شبکه فعلا برای این هفته دو سریال خارجی را مدنظر قرار داده که در چهار و سه قسمت روی آنتن می‌رود و با توجه به آغاز پخش آنونس‌های سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم، پیش‌بینی می‌شود از شنبه هفته آینده ۲۲فروردین شاهد آغاز پخش این سریال باشیم. به گزارش مهر، ‌داستان «میکائیل» درباره پلیسی به همین نام است که با دیدن ناهنجاری و فساد در شهر تصمیم به اصلاح و مبارزه با مشکلات شهر می‌گیرد. این سریال در همکاری با معاونت اجتماعی ناجا به تهیه‌کنندگی الهام غفوری ساخته شده است. بخش اعظمی از این مجموعه در جزیره قشم تصویربرداری شده و عوامل در این جزیره میزبان محمد احسانی، مدیر شبکه یک نیز بودند. در «میکائیل» صحنه‌های اکشن و پلیسی نیز به چشم خواهد خورد.
شبکه دو سیما هم درصدد است تا با پایان«کلاه قرمزی ۹۴» و از شنبه هفته آینده ۲۲فروردین، سریال جدیدی به نام «شهر من شیراز» را روی آنتن بفرستد. تصویربرداری این سریال به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد بنایی در تهران و حدود ۷۰‌ درصد از آن در شیراز در لوکیشن‌هایی همچون باغ ارم و دلگشا، فرودگاه، حافظیه، سعدیه، شاهچراغ و... انجام شده است. در این اثر چهار دوست قدیمی نشان داده می‌شوند که دو نفر از آنها با نام‌های نرگس با بازی زیبا بروفه و فرزانه با بازی حدیث فولادوند محور اصلی این سریال هستند و گره‌هایی در داستان رخ می‌دهد که به نوعی با این چهار دوست مرتبط می‌شود.
یکی از بازیگران «شهر من شیراز»  ایتالیایی است و کلارا کرونا نام دارد که در کنار زیبا بروفه، حدیث فولادوند، مهدی امینی خواه، رامتین خدا پناهی، فلامک جنیدی، رامین ناصر نصیر، روشنک عجمیان، پرستو صالحی، زهرا سعیدی، فریده دریامج، حسن جوهرچی و جمشید جهان زاده به ایفای نقش می‌پردازد.
شبکه سه سیما با پایان نوروز، «در حاشیه» را که اساسا سریالی روتین و ۹۰ قسمتی است به ساعت پخش اصلی شبکه سه یعنی 45: 20 برگرداند و پخش تازه‌ترین ساخته مهران مدیری در این زمان تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت؛ البته اگر اعتراضات جامعه پزشکی پیش از پخش سریال و تا به حال که ۱۰ قسمت از پخش آن گذشته، اجازه بدهد که سریال روی آنتن بماند. ضمن این‌که این روزها جامعه پزشکی در تدارک تظاهرات چند‌هزار نفری علیه این سریال است. حال باید دید اساسا اجازه چنین تظاهراتی از سوی وزارت کشور صادر می‌شود!
در این میان شبکه پنج سیما نیز پس از تغییراتی که در جدول پخش مجموعه‌های نمایشی خود اعمال کرده و ساعت ۲۰ را به منزله باکس اصلی پخش سریال و ساعات ۲۳ همان شب و30: 16 روز بعد را به منزله ساعات بازپخش آن در نظر گرفته، سریال تازه‌ای با نام «خاتون» برای پخش دارد. این سریال به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم پخش خود را از  شنبه، ۱۵ فروردین آغاز کرده و اثری برگرفته از چند داستان قدیمی است که در فضای طنز می‌گذرد. لهجه‌های شیرازی، آبادانی، گیلکی و اصفهانی در این سریال که در شبکه اصفهان تولید شده، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سالار عقیلی براساس شعری از عبدالجبار کاکایی تیتراژ این سریال را که در ۲۷ قسمت در شبکه اصفهان با همکاری گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تهیه شده، خوانده است.


تعداد بازدید :  306