شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
گرایش بیشتر نانوایان به پخت نان با نرخ آزاد
مردم: کیفیت نان آزادپز و دولتی تفاوتی ندارد

شهروند| اگرچه دولت در روزهای اجرای طرح آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان اعلام کرد که تنها ۳۰‌درصد از نانوایی‌ها باید از زیر چتر قیمت‌گذاری دولت خارج شوند اما اکنون نان آزاد و با قیمت دلخواه به مذاق برخی نانوایان خوش آمده و آنها ترجیح می‌دهند از شمول قیمت‌گذاری دولت خارج شوند. در این میان سال‌هاست که نان به دلیل
دولتی بودن، کیفیت چندان مناسبی ندارد . بر این اساس به نظر می‌رسد بازار تخلف در قیمت نان داغ است و هنوز برخی نانوایان سهمیه‌های جدید آرد دولتی را که به تازگی دریافت کرده‌اند، در اختیار داشته و در مقابل نان را با قیمت غیردولتی یا همان آزاد به دست مردم  می‌دهند.
رمضانی:  وقتی که برای خرید نان به نانوایی همیشگی خود مراجعه کردم، به جای پرداخت
 ۸۰۰ تومان برای یک نان سنگک، با قیمت ۱۵۰۰ تومانی مواجه شدم. ابتدا فکر می‌کردم نانوا پول نان را اشتباه محاسبه کرده است اما بعد فهمیدم نانوا آزادپز شده است، بدون کوچکترین تغییری در کیفیت نان.
ناشناس:  مشکل کیفیت نان به آرد نامرغوب برمی‌گرده. تا وقتی مشکل آرد حل نشه آزادسازی قیمت نان فقط فشار به مصرف‌کننده است.
نعیم:  دولت گذشته با چه حسابی قیمت نان را چند برابر کرد؟! ریشه گرانی نان به سیاست‌های اشتباه احمدی‌نژاد برمی‌گرده.
ناشناس:  نان سنتی دارای کمترین ارزش تغذیه‌ای است. سال‌هاست کارشناسان تلاش می‌کنن استفاده از نان صنعتی در کشور فرهنگ‌سازی بشه. امیدوارم این موضوع زودتر
 اتفاق بیفته.
رضا:  مصرف‌کننده دو راه بیشتر نداره:  یا باید نان را گران‌تر بخره یا نانوا از وزن و کیفیت نان کم می‌کنه. این وسط کی حرف دل مصرف‌کننده رو می‌زنه؟


تعداد بازدید :  154