شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
هدایای خیرین ایرانی به کودکان سرطانی تاجیک اهدا شد

همزمان با جشن نوروز بین‌المللی، نمایندگی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در جمهوری تاجیکستان، هدایای ایرانیان سخاوتمند و نیکوکار را با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بیمارستان مرکزی‌ سرطان‌شناسی ‌شهر دوشنبه، تقدیم کودکان سرطانی تحت مداوا کرد. این مراسم با همکاری سازمان خیریه‌ «لانه» تاجیکستان و با حضور شهروز فلاحت‌پیشه، مشاور رئیس و مدیرکل امور سازمان‌های بین‌المللی‌ و موافقتنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیپور، معاون سفارت ایران در تاجیکستان، عبادی، مسئول نمایندگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در تاجیکستان، مهرداد پارسا، سرپرست رایزنی‌ فرهنگی ایران در تاجیکستان و تنی چند از ایرانیان مقیم این کشور، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، گروه موسیقی اعزامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای کودکان بستری در این مرکز درمانی و بستگانشان، برنامه‌هایی شاد و مفرح اجرا کرد و پس از آن هدایای نیکوکاران ایرانی، برای کودکان سرطانی تحت درمان اهدا شد.
ظفر حبیب‌الله ‌اف، مدیر مرکز سرطان‌شناسی تاجیکستان، در سخنانی در این مراسم، با استقبال و قدردانی از این اقدام نمایندگی کمیته امداد
 امام خمینی(ره) و ایرانیان مقیم تاجیکستان، گفت: در آستانه نوروز، ارایه کمک‌های برادران ایرانی را به فال نیک می‌گیریم.
در ادامه عبادی، مسئول کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در تاجیکستان در سخنان خود گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و تأیید نیازمندی کودکان تحت‌پوشش جمعیت خیریه «لانه» کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری ایرانیان مقیم تاجیکستان، دارو و مواد موردنیاز کودکان را خریداری کرده و به این مجموعه اهدا کردیم.
وی همچنین با تبریک نوروز باستانی به حاضران و آرزوی شفای عاجل برای همه بیماران به‌ویژه کودکان سرطانی و همچنین تقدیر از صبر ‌و تحمل والدین این بیماران، اعلام کرد که برخی از تجار ایرانی مقیم تاجیکستان متقبل شده‌اند برای خرید داروی کودکان سرطانی هزینه کنند.
پس از آن، شهروز فلاحت‌پیشه، مشاور رئیس و مدیرکل سازمان‌های بین‌المللی و موافقتنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی، ضمن تبریک نوروز و آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای حاضران در جلسه و خوشحالی از حضور در کشور همزبان و هم‌فرهنگ تاجیکستان، درخصوص این اقدام خداپسندانه جملاتی را بیان و از مسئولان برگزاری این مراسم قدردانی کرد.


تعداد بازدید :  215