شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید!

|  منبع:  possitivelook.net| برگردان: مجتبی پارسا  |

اگر شما وارد سرمایه‌گذاری اقتصادی شده‌اید، احتمالا با نام آقای وارن بوفت Warren Buffet (1951) آشنا هستید. او موفق‌ترین سرمایه‌گذار در جهان است. استراتژی‌ها و راهکارهای سرمایه‌گذاری او، افسانه‌ای است و بسیاری از مردم به‌دنبال آموختن این راهکارها از او
هستند.
آقای بوفت غالبا به دانشگاه‌ها سفر می‌کند تا برای دانشجویان به‌منظور تشویق و تعلیم آنها، سخنرانی کند. در ذیل، یکی از سخنرانی‌های او را می‌خوانید که به ما ارزش بدنمان را گوشزد می‌کند تا برای تحصیل به‌منظور داشتن آینده‌ای فوق‌العاده، روی خود سرمایه‌گذاری کنیم:
تصور کنید که یک غول افسانه‌ای، میان همه خودرو‌های دنیا، بهترین را برای مالکیت، به شما پیشنهاد و هدیه می‌دهد؛ و این، تنها خودرویی خواهد بود که شما مالک آن خواهید شد (اگر این خودرو خراب شود، دیگر هیچ خودرویی نخواهید داشت). شما چه خواهید کرد؟
دفترچه راهنمای خودرو را 10 بار مطالعه می‌کنید؛ روغن آن را دوبرابر حد معمول و موردنیاز، عوض می‌کنید؛ و با دقت و حساسیت، از آن مراقبت می‌کنید. چراکه این خودرو، خودرو رویاهای شما است.
حالا اگر به جای آن خودرو، «بدن» خود را جایگزین کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟
شما تنها دارای یک مغز، یک قلب و یک بدن هستید. در تمام عمر، در سن 20، 40، 60 و...، همان مغز و قلب و بدن را خواهید داشت.
با این حساب، باید بیشترین حد مراقبت و مواظبت را از آنها انجام دهید. بسیار دیر خواهد بود اگر مراقبت از مغز و بدن (و خودرو‌تان) را به بعد موکول کرده و زمانی که به مشکل برخوردند، از آنها مراقبت کنید. شما می‌توانید از آنها به‌خوبی محافظت کنید اما بسیار سخت یا ناممکن است که اشتباهات بزرگ یا اهمال و قصوری را بعدا جبران کنید.
مهم‌ترین دارایی زندگی شما، خود شما هستید. با خود، همانند یک چیز ارزشمند رفتار کنید. من همواره به دانشجویان خود می‌گویم که مایلم امروز هزینه‌ای را پرداخت کنم تا در آینده، سرمایه‌ای مانند شما دانشجویان داشته باشم.
اگر شما خود را ارزشمند بدارید و روی خود، سرمایه‌گذاری کنید، معامله خوبی را انجام داده‌اید و سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای را در تمام طول زندگی‌تان کرده‌اید؛ هم برای خود و هم برای جامعه‌تان.


تعداد بازدید :  208