شماره ۵۳۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری:
ممنوعیت رئیس‌جمهوری اسبق
حل می‌شود
اسحاق جهانگیری از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد. جهانگیری، در گفت‎وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که در‌ سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به‌ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده، گفت: شاید این وعده آن‌طور که برخی فکر می‌کنند، به شکل کامل عملی نشده باشد، اما مسیر، همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. معاون اول دولت یازدهم در مورد ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسأله جزو اتفاقات لحظه‌ای و گذراست که انشاءالله به‌زودی حل خواهد شد.

وزیر کشور: ‌سال 94 برای وزارت کشور‌ سال سیاست داخلی است
رحمانی‌فضلی در راستای نامگذاری ‌سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان ‌سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار داشت: در حوزه سیاسی، با توجه به مقارن بودن دو انتخابات مهم در‌ سال‌جاری، ‌سال 94 برای وزارت کشور، ‌سال سیاست داخلی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در راستای نامگذاری ‌سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان‌ سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار داشت: در حوزه سیاسی باتوجه به مقارن بودن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ‌سال‌جاری، ‌سال 94 برای وزارت کشور ‌سال سیاست داخلی است و ما به‌عنوان مجری انتخابات تمام تلاش خود را در راستای برپایی انتخاباتی آزاد و قانونی و صیانت از آرای مردم در راستای منویات مقام معظم رهبری انجام می‌دهیم. وی ضمن ارایه گزارشی از دستاوردهای وزارت کشور در‌ سال گذشته اظهار داشت: در زمینه امنیت داخلی استواری، صلابت و تسلط کافی در تمام امور امنیتی، آن هم به‌رغم تهدیدات در حوزه مرزها را شاهد بودیم. وزیر کشور با بیان این‌که در زمینه اقتصادی و جذب سرمایه فعالیت‌های دولت و مردم نتایج خوبی را به بار آورده است، گفت: کاهش تورم در حوزه اقتصادی نشان‌دهنده عزم دولت برای مهار تورم و در نتیجه رشد اقتصادی است. وی با اشاره به این‌که در زمینه فرهنگی با یک دلی برای رسیدن به نقطه‌های قابل قبول، گام‌های مهمی برداشته شد، گفت: در ‌سال گذشته با اشتراک در مفاهیم و درک واحد در حوزه فرهنگی ‌سال خوبی را پشت سرگذاشتیم.

دبیرکل حزب موتلفه خبر داد:
تعیین نامزدهای نهایی اصولگرا از نیمه دوم سال
محمدنبی حبیبی با بیان این‌که تعیین نامزدهای نهایی اصولگرا در نیمه اول ‌سال انجام نمی‌شود، گفت: جلسات مستمر ما با گروه‌های اصولگرا اعم از ایثارگران و پایداری تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا در ‌سال جدید جلسات موتلفه با دیگر گروه‌های اصولگرایی هنوز در سطح راهبردی پیگیری می‌شود یا ورود به مصداق‌ها آغاز شده است؟ اظهار کرد: ما مهم‌ترین مصادیق انتخاباتی را تعیین نامزدها می‌دانیم؛ اما امروز که 11 ماه تا انتخابات مجلس دهم مانده است اصولا هنوز روی تعیین مصادیق ورود پیدا نکرده‌ایم. وی افزود: البته مطالعاتی در حزب موتلفه در سراسر کشور درحال انجام است اما این‌که به مصداق خاصی رسیده باشیم هنوز نه ضرورتی دارد و نه کار روز انتخاباتی است. دبیرکل موتلفه تأکید کرد: ما در مذاکرات و ملاقات‌هایی که به‌خصوص با جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری انجام شده است، توافقات خوبی روی کلیات موضوعات داشتیم، اما ورود به جزییات و مصادیق در ماه‌های آینده انجام خواهد شد. وی با بیان این‌که در مورد مصادیق اگر قبول کنیم کار اصلی در این خصوص تعیین نامزدهاست، گفت: طبیعتا در نیمه اول‌ سال‌ جاری این امر انجام نمی‌شود، البته مطالعات گروه‌ها و تشکل‌ها روی افراد ممکن است از همین نیمه اول ‌سال آغاز شود، اما تعیین نهایی نامزدها در نیمه دوم‌ سال‌جاری صورت خواهد گرفت. دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دیدارهایی که به‌زودی با گروه‌های اصولگرایی خواهید داشت چه زمانی خواهد بود، تصریح کرد: ما اصولا باب مذاکره برای ائتلاف را با تمام اصولگرایان کشور باز نگاه داشتیم و معتقدیم که هر اقدامی که برای تحقق این ائتلاف صورت بگیرد می‌تواند به‌طورکلی اقدام مثبتی به نفع جریان اصولگرایی باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور:
استاندار مرکزی این هفته به دولت معرفی می‌شود
محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره آخرین وضع انتخاب استاندار جدید استان مرکزی، گفت: ان‌شاءالله استاندار مرکزی این هفته به دولت معرفی می‌شود و امیدوارم طی‌ روزهای آینده استاندار این استان تعیین تکلیف شود.


تعداد بازدید :  265