شماره ۵۳۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در دیدار نوروزی:
موفقیت دیپلماسی مرهون همدلی و همزبانی مردم و مسئولان بود

حجت‌الاسلام حسن روحانی، روز گذشته در دیدار نوروزی خود با جمعی از وزرا، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی علاوه‌بر صحبت پیرامون نامگذاری امسال به «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» به موضوع روز کشور یعنی مذاکرات لوزان اشاره و صحبت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی، در ابتدای صحبت‌هایش نامگذاری ‌سال 94 تحت عنوان «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» را بهترین عیدی از سوی مقام معظم رهبری برای دولت و ملت توصیف و تصریح کرد: «یکی از اولین برکات همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز‌ سال 94 در عرصه هسته‌ای به دست آمد.» روحانی با تقدیر از ایستادگی مردم گفت: «باید با همدلی، عزم عمومی، تلاش و کار پیگیر سختی‌هایی را که مردم به‌ویژه در سال‌های اخیر متحمل شدند به نحو شایسته جبران کنیم.»
حسن روحانی در این دیدار به موضوع مذاکرات اخیر در لوزان و نتایج حاصل از آن اشاره کرد و در زمینه حیطه اختیارات دولت در فعالیت‌های هسته‌ای و مذاکرات ادامه داد: به لحاظ اهمیت فراوان این مسأله همواره از نظرات دیگر مسئولان در قوای مقننه و قضائیه و سایر نهادها استفاده کردیم و ضمن بهره‌مند بودن از حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری نیز، همچون چراغ راه برای پیشبرد مذاکرات بود. رئیس شورای عالی امنیت ملی، مذاکره در عرصه بین‌المللی را بسیار پیچیده و سخت عنوان کرد و گفت: موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برابر نمایندگان 6 قدرت جهانی مرهون مهارت مذاکره‌کنندگان و از آن مهم‌تر، همدلی و همزبانی همه مردم و مسئولان بود.
روحانی اضافه کرد: در این مذاکرات، برحق جمهوری اسلامی ایران برای غنی‌سازی در خاک خود، تصریح شده است. نیروگاه آب‌سنگین اراک با تکنولوژی جدیدتر به کار ادامه خواهد داد و تأسیسات فردو و نطنز نیز که در ابتدای امر طرف مذاکره‌کننده خواهان تعطیلی کامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود. از سوی دیگر اثبات این‌که نمایندگان جمهوری اسلامی می‌توانند در برابر 6قدرت جهانی بر سر یک میز نشسته و با اقتدار از منافع خود دفاع کنند، دستاورد بزرگی است. رئیس‌جمهوری با بیان این‌که توفیق به دست آمده در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای، امیدواری به حل کامل مشکلات را افزون کرده است، تصریح کرد: ارتقای امید و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام داخلی به افزایش توان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ادامه مسیر برای نگارش توافق نهایی خواهد انجامید. رئیس شورای اقتصاد خاطرنشان کرد: توافق نهایی وضع بهتری نیز برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد. حصول این تفاهم گواه آن است که قدرت‌های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه تحریم‌ها ممکن نیست و پافشاری بر این حربه نتیجه‌ای نخواهد داشت.
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در‌ سال 94 اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم که با همدلی و فراهم آوردن زمینه حضور همه کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی را قبول دارند، این انتخابات را به افتخاری دیگر برای ایران اسلامی تبدیل کنیم.


تعداد بازدید :  151