شماره ۵۳۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

     تأثیر رفع تحریم‌ها بر بانک‌ها و خودرویی‌ها| علی‌اکبر زارعی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص شرایط کنونی بازار سرمایه گفت: رفع تحریم‌ها اتفاق خوبی برای تولید و صنایع کشور خواهد بود که اثرات گوناگونی بر صنایع مختلف به‌ویژه بانکی‌ها، خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و حمل‌ونقلی‌ها در بورس اوراق بهادار خواهد داشت. اثرات برداشتن تحریم‌ها بر صنایع و شرکت‌های بورسی و نیز در کل بازار سرمایه را می‌توان به 3 بازده زمانی کوتاه و میان و بلندمدت تقسیم کرد. او افزود: در کوتاه‌مدت صنایعی چون بانکی‌ها، خودرو، کشتیرانی، نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت برق و داروسازی بیشترین اثر را از رفع تحریم‌ها خواهند دید.
رشد ورود سهامداران خارجی به ایران| حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ بازار سرمایه ایران، بیش از 120 کد برای سرمایه‌گذاران خارجی در ‌سال 1393 صادر شد. با صدور 15 کد سهامداری در اسفندماه گذشته، تعداد سهامداران خارجی که در‌ سال 1393 موفق به اخذ کد سهامداری در بازار سرمایه ایران شدند به 121 کد رسید. او افزود: آمارها نشان می‌دهد، روند ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران در‌ سال 1393 رشد چشمگیری داشت به‌طوری که از ابتدا تا پایان اسفندماه، تعداد 121 سرمایه‌گذار خارجی وارد بازار سرمایه کشورمان شده‌اند.
کاهش 2889 ميليارد ريالي ارزش «واميد»| ارزش بازار شرکت مديريت سرمايه‌گذاري اميد در دوره يک ماهه منتهي به 30 اسفند 93 معادل 2‌هزار و 889 ميليارد و 647 ميليون ريال کاهش يافت. بهاي تمام شده اين شرکت در اسفند ‌سال گذشته معادل 44 ميليارد و 214 ميليون ريال افزايش يافت.


تعداد بازدید :  209