شماره ۵۳۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

یونان به تعهدات خود عمل می‌کند: یکی از منابع دولتی در یونان ادعا کرده دولت این کشور مسئولیت‌های مالی خود را در برابر صندوق جهانی پول انجام می‌دهد و در هفته آتی دستمزد و حقوق بازنشستگی کارگران را پرداخت می‌کند. به این ترتیب گمانه‌زنی درباره آن‌که یونان اعلام ورشکستگی کند را از بین برد. (بیزینس اینسایدر)
رشد 55‌درصدی فروش تسلا: شرکت تسلا موتور اعلام کرده در سه ماهه نخست ‌سال ‌جاری میلادی 10030 خودرو به مشتریان تحویل داده است. این رقم نشان‌دهنده 55‌درصد افزایش در مقایسه با خودروهای تحویل داده شده در سه ماهه نخست‌ سال قبل میلادی است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند در سال 2015 حدود 55‌هزار خودرو در سراسر جهان به مشتریان تحویل دهد که نشان‌دهنده 74‌درصد افزایش است. (رویترز)
افزایش واردات نفت هند از ایران: اکونومیک تایمز اعلام کرد با انجام تفاهم هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ میزان واردات نفت هند از ایران احتمالا از این ماه افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود شرکت نفت اسار، شرکت پالایشگاهی مانگالوریا و پتروشیمی‌کار واردات نفت خود را این ماه افزایش دهد.   (اکونومیک تایمز)
رکود طولانی در انتظار روسیه: بانک جهانی در تحلیل وضع اقتصادی روسیه این‌طور پیش‌بینی کرد که این کشور با رکود اقتصادی طولانی‌مدتی روبه‌رو خواهد شد و علت اصلی آن هم طولانی شدن تأثیر تحریم‌های غرب علیه این کشور و همچنین پایین ماندن قیمت نفت است. این مرجع بین‌المللی تولید ناخالص داخلی روسیه را برای‌ سال ۲۰۱۵ میلادی رقم 3.8‌درصد پیش‌بینی کرد و برای‌ سال ۲۰۱۶ میلادی تنها 0.3‌درصد به این رقم افزوده خواهد شد. (راشاتودی)


تعداد بازدید :  274