شماره ۵۳۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

دیدار عیدانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با کارکنان ساختمان صلح
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با حضور در ساختمان صلح از نزدیک با کارکنان دیدار کرده و فرا رسیدن‌ سال نو را به آنها تبریک گفت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی صبح روز گذشته در واحدهای مختلف ساختمان صلح حضور پیدا کرد و ضمن تبریک‌ سال جدید، برای تمامی فعالان جمعیت هلال‌احمر آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

بهره‌مندی بیش از 66‌هزار نفر از طرح داوطلب‌یار
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از بهره‌مندی 66‌هزار و 781 مسافر نوروزی در
۱۵ روز اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات خبر داد. دکتر فرحناز رافع با بیان این مطلب افزود: «در پایان پانزدهمین روز از اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات، 5‌هزار و 417 نفر روز پزشک و پیراپزشک داوطلب در 152 چادر و پایگاه‌های امداد جاده‌ای سراسر کشور به مسافران نوروزی خدمات پزشکی ارایه کردند.» او ادامه داد: «در این ایام حضور خواهران تیم توانا که با علاقه‌مندی به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کردند، نسبت به‌ سال گذشته چشمگیر‌تر بود.» این طرح از 28 اسفند تا سیزدهم فروردین‌ماه اجرا شد.

قهرمان المپیک عضو افتخاری هلال‌احمر شد
قاسم رضایی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال‌آور مسابقات جهانی و عضو تیم‌ملی کشتی فرنگی از پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل بازدید کرد. در این بازدید که با حضور سرپرست جمعیت هلال‌احمر آمل انجام شد، قاسم رضایی ضمن تقدیر از حضور فعال و خدمات ارزنده اعضای جوانان، از علاقه‌مندی خود نسبت به عضویت در این سازمان گفت. قهرمان ملی‌پوش کشور در حاشیه این حضور ضمن اشاره به ارایه خدمات بشردوستانه از سوی جمعیت هلال‌احمر گفت: «هلال‌احمر حلقه اتصالی است میان مردم و همه آنهایی که عشق خدمت به مردم را در دل می‌پرورانند.»

اجرای طرح آگاه‌سازی از مین
جمعیت هلال‌احمر استان کردستان طرح آگاه‌سازی از مین و خطرات مهمات منفجر نشده در شهرهای آلوده استان کردستان را با همکاری مربیان در مناطق مختلف استان اجرا می‌کند. دکتر حسن خدابنده‌لو، مديرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با بیان این‌که کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است که در زمان جنگ به صورت مستقیم با جنگ سروکار داشت، افزود: «از این‌رو شهرستان‌های بانه، سنندج، سقز، دیواندره، کامیاران، مریوان و سروآباد جزو شهرستان‌هایی هستند که هنوز برخی از مناطق آن دارای مهمات خنثی نشده جنگی است.» او اضافه کرد: «خوشبختانه بحث مقابله و آگاه‌سازی با خطرات مهمات جنگی استان کردستان در ‌سال ۸۳ در شهرستان‌های آلوده آغاز شده و درحال حاضر ۶۰ مربی دارای کارت تخصصی مقابله و آگاه‌سازی با مهمات جنگی داریم.» او ادامه داد: «خوشبختانه در بحث آموزش و آگاه‌سازی مردم به‌خصوص در مناطق آلوده، کردستان در ارزیابی کشوری یکی از استان‌های برتر است و این مهم در راستای تلاش جمعی جمعیت هلال‌احمر استان کردستان مهیا شده است.»

بازدید نماینده مجلس از پایگاه‌های هلال‌احمر دماوند
حمیدرضا مشهدی‌عباسی، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری و پست‌های ایمنی و سلامت جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بازدید کرد. او ضمن بازدید از تجهیزات و امکانات پایگاه‌ها در جمع نجاتگران، کادر، داوطلبان و اعضای امور جوانان قرار گرفت و از زحمات شبانه‌روزی و داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند در شرق استان تهران تقدیر و تشکر کرد.

استان البرز رتبه اول تردد مسافران نوروزی را کسب کرد
پلیس راه کشور با اعلام جزییات سفرهای نوروزی کشور از استان البرز به‌عنوان پرترددترین استان کشور نام برد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با بیان این‌که این استان با توجه به موقعیت بسیار استراتژیک به‌عنوان چهارراه غرب و شمال کشور محسوب می‌شود و نقطه اتصال راه ترانزیتی 17 استان کشور است، گفت: «از لحاظ جمعیتی حدود 5/2‌میلیون نفر در استان ساکن هستند و در رتبه 3 جمعیت شهری پس از استان‌های تهران و مشهد قرار دارد و همین امر سبب اهمیت پوشش امداد جاده‌ای در این استان می‌شود که به یاری خداوند به خوبی در طرح نوروزی صورت پذیرفت.»


تعداد بازدید :  298