شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
تداوم حملات هوایی ائتلاف عربی به یمن
گزارش سازمان ملل از مرگ 519 نفر در خشونت‌های 2 هفته گذشته یمن



مبارزان جنبش انصارالله یمن، موسوم به «حوثی‌ها»، در روز گذشته کاخ رئیس‌جمهوری در شهر «عدن» را ترک کردند. عقب‌نشینی حوثی‌ها از مقر پیشین «عبدربه منصور‌هادی» درحالی صورت گرفت که جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ادامه تجاوز خود به خاک یمن، حملات شبانه‌ای را علیه پایگاه‌های انصارالله در شهر «تعز» و نزدیکی تنگه «باب المندب» انجام دادند.
همزمان با ادامه حملات نظامی عربستان‌سعودی در یمن، سازمان ملل اعلام کرد دست‌کم 519 نفر ازجمله زن و کودک در 2 هفته خشونت در این کشور عربی جان خود را از دست داده‌اند.‌ «والري آموس»، معاون دبير کل سازمان ملل متحد افزود: دست‌کم یک‌هزار و 700 نفر نیز در درگیری‌ها میان گروه‌های رقیب در یمن و حملات هوایی عربستان‌سعودی در این کشور زخمی شده‌اند.
مبارزان انصارالله پیش از این و در پی درگیری‌های شدید با نیرو‌های وفادار به عبد ربه منصور‌هادی، رئیس‌جمهوری متواری یمن کاخ ریاست‌جمهوری «معاشیق عدن» واقع در جنوب یمن را به کنترل خود درآورده ‌بودند. یک مقام یمنی حاضر در عدن که حاضر نشد نام خود را فاش کند در توضیح این خبر گفت «شبه‌نظامیان حوثی و متحدان آنها پیش از طلوع آفتاب کاخ معاشیق را ترک کردند». پیش از این حوثی‌ها کنترل شهر عدن را به‌طور کامل در دست گرفته بودند و همچنین کاخ ریاست‌جمهوری در این شهر را به اشغال خود در آوردند. برخی منابع اعلام کردند که در این درگیری‌ها حدود 44 تن کشته و 79 تن دیگر زخمی شده‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان‌سعودی از 9 روز پیش مداخله نظامی خود در یمن را آغاز کردند و با حملاتی هوایی به بمباران یمن پرداختند. عربستان در تلاش است تا با این حملات مانع پیشروی جنبش انصار‌الله و نیرو‌های نظامی وابسته به «علی عبدالله صالح»، رئیس‌جمهوری پیشین یمن شود. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن روز گذشته و در واکنش به حملات هوایی ائتلاف عربی اعلام کرد که متجاوزان به خاک یمن به هیچ وجه به نتیجه خاصی دست پیدا نکرده‌اند. وی تأکید کرد که حملات و جنایات متجاوزان طی روزهای اخیر در یمن نتیجه‌ای جز تخریب و انهدام زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری و کشتار مردم بیگناه نداشته است.


تعداد بازدید :  234