شهروند| وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه بهبود رفاه معلم یک سیاست جدی است و باید با اقدامات رفاهی در مسیر افزایش انگیزه و ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان
گام برداریم، گفت: «یکی از مشکلات آموزش و پرورش ریخت و پاش منابع است.»
علیاصغر فانی در آخرین نشست خود با مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامههای سال 94 آموزش و پرورش باید مبتنی بر اسناد بالادستی ازجمله سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور، برنامه پنجم توسعه و برنامههای دولت تدبیر و امید و برنامههای
ارایه شده به مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: «در سال 93 سیاستهای پنجگانه وزارت آغاز و تعدادی از آنها به نتایج خوبی رسیده است.»
فانی با بیان اینکه سیاستهای پنجگانه راهگشای برخی مشکلات آموزش و پرورش بود، به اجرای موفقیتآمیز طرح ساماندهی نیروی انسانی پرداخت: «بهرغم همه فشارهای جانبی و تنگناهای مالی اجرای خوب این سیاست به کمک آموزش و پرورش آمد.»
او با بیان اینکه سال 93 ازجهت اعتبارات بر آموزش و پرورش سخت گذشت، گفت: «امیدوارم با برنامهریزی و افزایش بودجه این وزارتخانه سال 94 را بهتر از سال گذشته آغاز کند.»
وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه رویکرد اصلی این وزارتخانه کیفیت بخشی است، زیرا موضوع اصلی در آموزش و پرورش دانشآموزان هستند، ادامه داد: «همه برنامهها و طرحها باید در خدمت کیفیت بخشی با شرایط تحصیلی، پرورشی و آموزشی دانشآموزان باشد.
اجرایی کردن سند تحول، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریت و برنامهریزی کشور، ارتقای رهبری و مدیریت و بهبود مدیریت منابع مالی از مهمترین برنامههای آموزش و پرورش در سال جدید است.»
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر مدیریت منابع انسانی و مالی در این وزارتخانه گفت: «در دیرباز درد مزمن و تاریخی آموزش و پرورش عدم مدیریت منابع بوده است و باید پذیرفت یکی از مشکلات آموزش و پرورش ریخت و پاش منابع است. بنابراین باید ترتیبی اتخاذ کرد تا همزمان با جذب منابع جدید از ظرفیتهای موجود هم به خوبی استفاده کرد.»
او با اشاره به بازسازی و بهسازی بدنه کارشناسی ستاد وزارت ادامه داد: «یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب چالاکی و سبکی آموزش و پرورش است و در همین راستا ستاد وزارت آموزش و پرورش باید به بهسازی و بازسازی بدنه کارشناسی بهعنوان یک ضرورت جدی نگاه کند. بهبود رفاه معلم یک سیاست جدی است و باید با اقدامات رفاهی در مسیر افزایش انگیزه و ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان قدم برداریم.»