شماره ۳۳۶۳ | پنج‌شنبه 8 خرداد 1404
صفحه را ببند
وزیر بهداشت: «برخورد نامناسب» ۸۰ درصد شکایات حوزه سلامت را شامل می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰ درصد شکایت‌ها در حوزه سلامت به دلیل برخورد نامناسب، بی احترامی و یا تکریم نکردن ارباب رجوع است؛ از این رو باید سه رکن اساسی «پیش بینی، پیشگیری و اصلاح رویه ها» به خصوص در مراکز درمانی در اولویت کار بازرسی قرار گیرد.
محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در اجلاس مدیران بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: باید با نگاهی کریمانه، حفظ حرمت و احترام بیمار، به درخواست و شکایت های آنها در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رسیدگی کنیم.
وی اظهار کرد: صداقت در گفتار و شفافیت در رفتار برای مواجهه بیمار بسیار مهم است. مثلا اگر در بیمارستانی مشکل کمبود پرستار داریم باید صادقانه موضوع را با مردم در میان بگذاریم و به طور قطع شاهد همراهی و محبت ارباب رجوع خواهیم بود.ظفرقندی با اشاره به مشکل کمبود پرستار در حوزه بهداشت و درمان کشور، گفت: جذب پرستار از طریق آزمون استخدامی که به زودی برگزار خواهد شد و همچنین افزایش خدمات حمایتی و رفاهی به کادر درمان، از جمله اقدامات انجام شده در این دولت به منظور ارتقای خدمات بهداشت و سلامت است.وی با تاکید بر اینکه در بازرسی و رسیدگی به شکایات باید بیطرف باشیم، گفت: مهم ترین اصل در مسیر حل مشکلات، شناسایی موانع و تلاش برای رفع آن است که در واقع حکم پیشگیری قبل از درمان را دارد اما اگر مفسده ای رخ داد، بازرسی باید به سرعت به آن رسیدگی کند.وزیر بهداشت با بیان اینکه بدانیم بازرسی امکانی برای بهبود عملکرد، حفظ کرامت انسانی و شفافیت برای خدمت صادقانه است، افزود: «پیش‌بینی، پیشگیری و اصلاح عملیاتی» به عنوان سه مرحله اصلی کار همواره باید مورد توجه بازرسان قرار داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهد شد.

تعداد بازدید :  69