شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
رونالدو، ثانیه‌ای 2.54 دلار درآمد دارد
گنجی روی ساق‌ها

شهروند| افسانه‌های قدیمی از وجود گنج در منطقه‌ای خیالی به نام «الدورادو» حکایت داشتند. حالا در عصر پرشتاب فعلی، گنج را نه در سرزمین‌های دور بلکه باید در ساق‌های کریس رونالدو جست‌وجو کرد. اگر می‌خواهید بدانید دنیا تازه به این نتیجه رسیده یا نه به این جمله خبری دقت کنید: «کریس رونالدو با کسب ثانیه‌ای 2.54 دلار درآمد، بالاتر از لبران جیمز، بسکتبالیست معروف آمریکایی، پردرآمدترین ورزشکار جهان است.» او در هر ثانیه 25 سنت بیش از لبران جیمز به‌دست می‌آورد؛ آنچه نتیجه قرارداد جدید او با کهکشانی‌ها است. ازطرفی امضای قرارداد جدید با کلیولند، لبران را با درآمد سالی 20‌میلیون دلار وبه لطف پول حاصل از قرارداد جدیدی تلویزیونی با بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در رتبه‌ای برتر در جدول ثروتمندان قرار می‌دهد؛ هرچند هنوز قرارداد سالی 33‌میلیون دلاری جوردن افسانه‌ای با شیکاگو بولز در فصل 1998-1997، یک نمونه دست نیافتنی است. لیونل مسی با ثانیه‌ای 2.5 دلار پس از کریس و لبران جیمز در رده سوم پردرآمدترین ورزشکاران جهان قراردارد.
ثانیه‌هایی به رنگ طلا
اولین رکورد کسب درآمد دردنیای فوتبال توسط الساندرو دل پیرو در اواسط دهه 90 شکل گرفت؛ زمانی که طبق برآوردهای آن زمان، هر ثانیه یک دلار به‌دست می‌آورد. این رکورد بعدها توسط کریستین ویری که از ترس سروصدای پاپ ژان پل دوم، بخشی از رقم دریافتی‌اش را به مادر خود داد، شکسته شد؛ با ثانیه‌ای یک و نیم دلار. رونالدوی برزیلی وفیگو هم رکوردهای خاص خود را در این زمینه رقم زدند و حالا نوبت به رونالدوی برزیلی رسیده است.
مردان تبلیغات
البته جالب است بدانید برخلاف تصور، رونالدو بیش از مسی از طریق فوتبال درآمد به‌دست می‌آورد و در سوی مقابل، اسطوره آرژانتینی با وجود برخوردار نبودن از قیافه‌ای فتوژنیک در امور تبلیغاتی موفق‌تر از رونالدو است. در میانه این معادله هم یک غول بسکتبالی به نام لبران جیمز ایستاده؛ مردی که طبق قول و قرارهای موجود در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، بخش زیادی از درآمد خود را مدیون کارهای تبلیغاتی است و اصلا همین عامل باعث شده او جای مسی را در رده دوم ثروتمندترین ورزشکاران جهان بگیرد. در این شرایط موازی با امپراتوری در میدان، بیرون میدان هم رقابت رونالدو و مسی، البته در حضور لبران جیمزبسیار بالا و شدید است. فعلا حق با رونالدوست؛ رونالدویی که علاوه بر استفاده از فرصت‌ها، خیلی خوب هم پول و گل را توأمان درو می‌کند.


تعداد بازدید :  172