شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
عبدالله ناصری:
حل موضوع گروه‌های خودسر عزم حاکمیتی می‌طلبد



شهروند| حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در شهر شیراز باردیگر اذهان عمومی را متوجه گروه‌های خودسر و اقدامات خشن آنها علیه برخی از مسئولان نظام کرد. روز گذشته رئیس‌جمهوری دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای را داده که قرار است مسئولان، آمرین و عاملین حادثه را شناسایی و معرفی کند. اما چنانکه عبدالله ناصری عضو بنیاد باران می‌گوید شاید تنها پیگیری‌های شخص رئیس‌جمهوری بتواند چنین ماجرایی را سرانجام ختم به خیر کند.
با توجه به تذکرات پی در پی مسئولان نظام و خصوصاً رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پدیده تندروی و افراط گرایی در میان گروه‌های خودسر یا گروه‌های فشار فکر می‌کنید چرا این معضل همچنان پا برجا مانده و هر از گاهی شاهد تحرکات قانون شکنانه آنها هستیم؟
برخورد با گروه‌های فشار و لباس شخصی عزم حکومتی می‌خواهد. من همواره نیروهای خودسر را به پرونده هسته‌ای تشبیه کرده ام که از وقتی عزم حکومتی برای آن شکل گرفت و همه آحاد حاکمیت درباره آن به یک جمع‌بندی و ضرورت رسیدند رو به پیشرفت گذاشته و در شرف اتمام است. این گروه‌ها با توجه به پشتوانه‌هایی که حتی در برخی از نهادها پیدا کرده‌اند تنها با یک اراده ملی و حکومتی از بین خواهند رفت وگرنه بدون این عزم و اراده به اعتقاد من اتفاق خاصی نخواهد افتاد و رخدادهایی نظیر غائله 22 بهمن قم و نیز حمله به آقای مطهری در شیراز باز هم تکرار خواهد شد.
بعد از غائله قم و حمله به علی لاریجانی این موضوع حتی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز محکوم شد، به اعتقاد شما حاشیه امن این افراد از چه خصوصیتی برخوردار است که هنوز هم نمی‌تواند جلوی اقدامات آنها را بگیرد؟
این‌ها حمایت برخی از نهادها را در اختیار دارند و آن‌قدر موقعیت پیدا کرده‌اند که به این راحتی نمی‌شود درباره آنها تصمیم گرفت. درواقع اینها وقتی می‌خواهند علیه شخصی تصمیم بگیرند فکر نمی‌کنند که آن فرد چه جایگاه و
ویژگی ای دارد بلکه فقط به اقدامی که می‌خواهند انجام بدهند فکر می‌کنند تا پیام‌های اجتماعی مورد نظر خود را ارسال کنند. البته نباید فراموش کرد که بخشی از این افرادکسانی هستند که از سر ناآگاهی و بی‌اطلاعی در دام این گروه‌ها افتاده‌اند که وقتی با آنها صحبت شود دست از این کارها برمی دارند.
رئیس‌جمهوری درباره شناسایی عاملین، آمرین و قاصرین ماجرای حمله به آقای مطهری در شیراز دستور رسیدگی داده است فکر می‌کنید می‌توان این دستور را آغازی بر پایان یکه تازی نیروهای خودسر دانست؟
چنانکه رئیس‌جمهوری شخصاً و تا آخر موضوع را پیگیری کند بله می‌توان امیدوار بود. اگر این دستور با مصوبه شورایعالی امنیت ملی پشتیبانی شده و مشمول مرور زمان نشود می‌توان به نتیجه ماجرا  امیدوار بود. 


تعداد بازدید :  139