شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

فراخوان اهدای کتاب به کودکان نیازمند طرح یاری ‌نوروز 1394
هدیه کتاب به کودکان، اهدای بال پرواز به دانایی است
بهره‌مندی از آموزش و دسترسی به کتاب، حق همه انسان‌ها است؛ در هر جایی که زندگی می‌کنند از بزرگترین شهر‌ها گرفته تا روستاهای کم امکانات. اما متاسفانه بسیاری از کودکان و نوجوانان در روستاهای دورافتاده و مناطق محروم از این حق بی‌بهره‌اند. بنیاد خیریه طباطبایی برای کودکان که هدفش کمک به رشد و پویایی کودکان و ارتقای سطح زندگی آنها است قصد دارد در راستای طرح یاری نوروز که هر ساله به اجرا در می‌آورد به مناسبت عید نوروز نود به کودکان و نوجوانان کتاب هدیه دهد. علاقه‌مندان به همکاری در این طرح فرهنگی و انسان‌دوستانه تا بیست و پنجم اسفندماه فرصت دارند کتاب‌های اهدایی خود را به نشانی تهران، خیابان سپهبد قرنی، نرسیده به پل کریم‌خان‌زند، کوچه حقیقت‌ طلب، پلاک۳، واحد۷ یا به نشانی تهران، صندوق پستی ۱۱۶۵-۱۵۸۱۵ به نام بنیاد خیریه طباطبایی برای کودکان ارسال کنند کتاب‌های ارسالی حتما باید نو و متناسب با سن کودکان و نوجوانان باشد. علاقه‌مندان به کمک مالی نیز می‌توانند وجه مورد نظر خود را به حساب جاری طلایی بانک سپه به شماره ۸۰۸۰۰۱۶۴۱۰۶ به نام بنیاد خیریه طباطبایی برای کودکان واریز کنند و سپس مبلغ و شماره سند واریزی را به شماره ۰۲۱۸۸۳۲۲۵۷۶ پیامک بزنند. این کمک‌های مالی صرفا جهت خرید کتاب‌های مناسب و اهدای آن به کودکان هزینه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به شماره ۰۲۱۸۸۳۲۲۵۷۶ پیامک بزنید یا با آدرس ایمیل بنیاد مکاتبه کنید ([email protected]).

کارگاه هنر و کودک در بهار 94 برگزار می‌شود
کارگاه هنر و کودک برای گروه سنی 6-4‌ سال توسط خانم اقلیدس در بهار 94 در خانه کتابدار برگزار می‌شود:  ظرفیت کارگاه:  10 نفر/ تاریخ شروع:  5 اردیبهشت/ مربی کارگاه:  خانم اقلیدس / تعداد جلسات:  8 جلسه / منبع:
 http: //www.hlpr.ir

مراسم‌ سال نو در خانه کودک ناصرخسرو
به نقل از روابط عمومی خانه کودک ناصرخسرو (تحت حمایت انجمن حمایت از حقوق کودکان)، مراسم ‌سال نو در خانه کودک ناصر خسرو برگزار می‌شود:  شما هم در مراسم‌ سال نوی خانه کودک ناصرخسرو شرکت کنید تا‌ سال 94 را با کودکان آغاز کنیم! نشانی، تهران، میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو، رو به روی وزارت دارایی، کوچه
خدا بنده‌لو، کوچه دانش پرور، خانه کودک ناصر خسرو منبع:  http: //www.irsprc.org/main

قاین: تقدیر از کتابدار کتابخانه سیار حامی برای تحت پوشش قرار دادن 18 روستا
تقدیر از آقای زراعتکار کتابدار کتابخانه سیار حامی که 18 روستا در شهرستان قاین را پوشش می‌دهد. در این جلسه که آقای شوشتری از جامعه خیرین قاین، آقای نوربخش و آقای مددی مسئول نهاد کتابخانه‌های قاین حضور داشتند، از استقبال زنان روستایی از کتابخانه و نیاز به کتاب‌های بیشتر صحبت شد. در این 4 ماه، جمعا 691 نفر عضو کتابخانه شده و کارت دریافت نکردند که 407 زن و 284 مرد هستند. ضمن تشکر از زحمات دلسوزانه آقای زراعتکار، انجمن حامی به ایشان اطمینان می‌دهد که تلاش خود را متمرکز کرده و امیدوار است به‌زودی با ارسال کتاب‌های جدید به نیاز خانواده‌های علاقه‌مند پاسخ مناسب بدهیم. همچنین از حضور اعضای هیأت امنای کتابخانه سیار در انجمن ابراز خرسندی و آرزو کرده است که این ارتباطات هر چه پر بارتر و مفید‌تر ادامه یابد.منبع:
http://www.hamiassociation.org/fa/news

هفته جهانی پول: آشناسازی کودکان و نوجوانان با مهارت‌های اقتصادی
ماهنامه قلک همزمان با برگزاری نخستین هفته جهانی پول در ایران، ۵۰۰ نسخه از شماره‌های گذشته قلک را برای توزیع در مدارس مناطق محروم در اختیار «انجمن حامی» قرار داد.هر ساله هفته جهانی پول به ‌صورت یکپارچه توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود که هدف از برنامه‌های این هفته، آشناسازی کودکان و نوجوانان با موضوعات اقتصادی و مهارت‌های اقتصادی زندگی است. ماهنامه قلک برای اولین‌بار در ایران هفته جهانی پول را برگزار می‌کند. قلک که برای نخستین‌بار در دنیا با موضوع ارتقای سبک اقتصادی زندگی کودکان منتشر می‌شود، همراه با جامعه جهانی، طرح‌های ویژه‌ای را برای آشناسازی کودک و نوجوان با مفاهیم اقتصادی در این هفته تدارک دیده است که ازجمله این برنامه‌ها، داستان‌خوانی و شعرخوانی با موضوع معرفی مشاغل، حفظ چرخه محیط‌زیست، پول و مفاهیم صرفه‌جویی انرژی و همچنین انجام بازی‌های گروهی درباره‌ آشنایی با بانک در مهدهای‌کودک و کلاس‌های مدارس به‌صورت گسترده است. توزیع رایگان 3‌هزار نسخه از ماهنامه قلک در برخی مناطق محروم و کتابخانه‌های مدارس شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های ماهنامه قلک در هفته جهانی پول است که تعداد ۵۰۰ نسخه از این ماهنامه برای توزیع میان کودکان مناطق مختلف کشور در اختیار انجمن حامی قرار گرفت.هفته جهانی پول در روزهای ۱۹ تا ۲۵ اسفندماه توسط ماهنامه قلک برگزار می‌شود.منبع:  http://www.hamiassociation.org/fa/news


تعداد بازدید :  428