شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
حواشی عجیب هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال
روزشماری برای بازگشت منصوریان به استقلال!
پرسپولیس از 8 بازی گذشته خود در لیگ برتر، فقط 5 امتیاز به‌دست آورده است!

شهروند| هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر درحالی با تداوم صدرنشینی نفت‌تهران همراه شد که این شکست، برخلاف فصول گذشته روزشماری را برای رفتن قلعه‌نوعی از استقلال به کار انداخت تا مربی موفق استقلالی نفت جای او را بگیرد. البته پرسپولیس هم به آمار خود در لیگ ادامه داد و از پس تیم 10 نفره نفت مسجدسلیمان برنیامد.
توقف پرسپولیس با خمپاره!
سرخپوشان تهرانی درحالی برای به مسجدسلیمان رفتند که یک هفته برای تعویق این دیدار تمام تلاش خود را انجام دادند اما درنهایت با دلخوری از نفتی‌ها به خاطر مخالفتشان با درخواست آنها مجبور به قرار گرفتن برابر این تیم شدند. این دیدار برای شاگردان درخشان با گل‌های عالیشاه و علیپور خوب آغاز شد اما در ادامه با وجود اخراج یکی از بازیکنان نفت، پرسپولیسی‌ها با دریافت 2 گل به آمار عجیب خود در لیگ ادامه دادند تا از 8 بازی خود در نیم‌فصل دوم فقط 5 امتیاز به‌دست آورده باشند. در جریان بازی اما اتفاقاتی رخ داد که در نوع خود بی‌سابقه بود. اتفاقاتی نظیر پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز به زمین که از سوی پرسپولیسی‌ها به خمپاره تشبیه شده است و حتی پرتاب آجر به سمت اعضای تیم پرسپولیس! حالا باید دید آیا سازمان لیگ به گفته خودش با این بدرفتاری‌ها برخورد می‌کند یا خیر.
گابریل رفت تا‌ سال 94
در دقایق ابتدایی این دیدار در برخورد فرناندو گابریل، بازیکن برزیلی پرسپولیس با بازیکنان حریف، مصدومیت شدیدی برای ستاره این روزهای خط میانی پرسپولیس به‌وجود آمد که او را راهی بیمارستان کرد. حالا درخشان، گابریل را به دلیل شکستگی جمجمه و عمل جراحی تا 3 هفته در اختیار ندارد.
منصوریان، فاتح دیدار استقلالی‌ها
علیرضا منصوریان که این روزها با نفت در لیگ برتر خوب می‌درخشد، برای دومین‌بار در فصل جاری قلعه‌نوعی و تیمش را شکست داد. رویارویی نفت و استقلال که به نوعی فینال لیگ برتر به حساب می‌آمد، با بازی منطقی شاگردان منصوریان همراه بود و حتی پنالتی از دست رفته توسط پادوانی انگیزه آنها را کم نکرد تا روی ضربه سر همین بازیکن نفت تک گل پیروزی‌بخش خود را به ثمر برساند و بعد از 6 هفته شکستی را در پرونده استقلال ثبت کند.
روزشماری برای بازگشت کلاه آبی!
در روزی که علیرضا بیرانوند خوب کار کرد و به خاطر خوشحالی‌اش پس از گل پادوانی مورد اهانت هواداران استقلال واقع شد، علیرضا منصوریان نیمی از راه رسیدنش به نیمکت استقلال را طی کرد. سرمربی نفت که تفکرات تاکتیکی‌اش را زیر کلاهی آبی‌رنگ پنهان کرده بود، در طول 90 دقیقه یک‌بار کنار زمین نیامد و درنهایت هم طوری رفتار کرد که انگار از پیروزی تیمش ناراحت شده است! او حالا به واسطه همه این رفتارها و البته نتایج خوب نفت، محبوبیتش نزد هواداران استقلال فزونی یافته است؛ شاید به اندازه روزهایی که امیر قلعه‌نوعی خودش را برای حضور روی نیمکت استقلال آماده می‌کرد! در این میان اما یک اتفاق جالب در جریان بازی رخ داد؛ پهن شدن بنری با این مضمون روی سکوهای نه‌چندان پر ورزشگاه آزادی: «70 روز تا بازگشت داش علی منصور به استقلال» این مسأله شاید خیلی‌ها را به یاد چند‌سال قبل انداخت که بنرهایی با همین مضمون در هنگام دوری قلعه‌نوعی از استقلال روی سکوهای آزادی دیده می‌شد. البته منصوریان هم دراین‌باره صحبت‌های جالبی انجام داد: «جدا از پیشرفت من قلعه‌نوعی پیشنهاد کرد تا سرمربی استقلال باشم. برای جایگزینی قلعه‌نوعی حتما نباید مقابل هم باشیم. رسیدن به رکورد این مرد رویایی است و افتخار می‌کنم که روزی بتوانم به آن دست یابم.»
سایر نتایج
راه‌آهن صفر – تراکتورسازی 3/ گسترش فولاد 3 – فولاد خوزستان یک/ استقلال خوزستان2 – صبای قم صفر


تعداد بازدید :  203