شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
در بیابان‌های شاندیز مشهد رخ داد
خاطره سیاه دختر فراموشکار، دست 3 آدم‌ربا را رو کرد

شهروند| دختر جوانی که سال‌ها با اختلال فراموشی دست‌وپنجه نرم می‌کرد با مراجعه به پلیس پرده از خاطره‌ای سیاه برداشت. اختلال فراموشی موقت دختر 20ساله کافی بود تا در راه بازگشت به خانه‌شان طعمه 3 مرد جوان شود. راننده تاکسی در پوشش مردی خیر دخترک را سوار خودرو کرد و به سمت مقصدی تاریک برد.
ربودن دخترک   فراموشکار
چند روز پیش وقتی دختری جوان به همراه پدرش به پلیس آگاهی مشهد مراجعه کرد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او مورد آزار و اذیت 3 مرد قرار گرفته باشد. دخترک درحالی‌که خاطرات سیاهش را در ذهنش مرور می‌کرد به ماموران گفت: «از سال‌ها پیش دچار عارضه فراموشی موقت شدم به‌طوری که گاهی برای چند ساعت همه چیز را فراموش می‌کنم. چند روز پیش وقتی برای خرید از خانه‌مان خارج شده بودم، مسیر بازگشت را گم کردم. در کوچه و خیابان‌ها سرگردان بودم. تا این‌که راننده یک پیکان که به ظاهر راننده تاکسی بود در مقابل پایم توقف کرد. به او ماجرای گم کردن خانه‌مان را گفتم. او وانمود می‌کرد قصد کمک دارد، به همین خاطر سوار خودرواش شدم. با این‌که مسیر خانه‌مان را نمی‌دانستم اما متوجه شدم او از محدوده‌ای که باید به دنبال آدرس می‌گشتیم هم خارج شد. وقتی به او اعتراض کردم گفت 2 تا از دوستانش منتظر او هستند و بعد از سوار کردن آنها دوباره برای پیدا کردن خانه‌مان بر می‌گردیم. با سوار شدن دوستانش به خودور ناگهان ورق برگشت. هنوز هوا تاریک نشده بود که متوجه شدم از شهر خارج شدیم. هرچه التماس کردم که مرا به خانه‌مان برگردانند توجهي نکردند تا این‌که به یک بیابان رسیدیم. در آنجا مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و سپس در یکی از خیابان‌های فرعی شهر رهایم کردند.»
عملیات   پلیسی
با شکایت هولناک این دختر جوان بلافاصله تیم‌های ویژه‌ای از ماموران برای شناسایی عاملان این جنایت سیاه وارد عمل شدند. تحقیقات نشان می‌داد عاملان اصلی این ماجرا با یک پیکان سفید رنگ دخترک را ربوده و به بیابان‌های شاندیز برده‌اند.» با سرنخ‌های به دست آمده تحقیقات گسترده پلیسی آغاز شد تا این‌که سرکرده اصلی این باند در مخفیگاهش شناسایی شد. دستگیری این 3 مرد تبهکار آغاز شد و ماموران در اقدامی ضربتی عاملان این حادثه را در عملیات جداگانه دستگیر کردند.
اعترافات تکان‌دهنده
این 3 مرد مرموز به خیال این‌که طعمه‌شان دچار عارضه فراموشی است هرگز تصور نمی‌کردند در بن‌بست قانون قرار بگیرند. سرکرده این باند به نام مجید که تنها 28‌سال داشت و طراح اصلی این سناریوی سیاه بود در اعترافاتش به ماموران گفت: «وقتی در خیابان با دختر جوانی روبه‌رو شدم که به خاطر فراموشی خانه‌شان را پیدا نمی‌کرد فکری شیطانی به ذهنم رسید. موضوع را با 2 تا از دوستانم در میان گذاشتم و به آنها پیامک دادم که به دنبالشان می‌روم تا او را به خارج از شهر ببریم. آنجا او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم و سپس درحالی‌که وضع مناسبی نداشت او را به محله خودشان بردیم و در خیابان رهایش کردیم.»
سرتیپ بهمن امیری‌مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی در رابطه با این خبر به «شهروند» گفت: «وقتی دختری جوان با پدرش به پلیس آگاهی مراجعه کرد و ماموران را در جریان حادثه سیاهی که برایش رخ داده بود، قرار داد دستورات لازم برای دستگیری عاملان اصلی این ماجرا آغاز شد. درحالی‌که تحقیقات نشان می‌داد آنها دختر جوان را با یک خودوری پیکان به سمت بیابان‌های شاندیز برده‌اند، بلافاصله ماموران طرقبه و شاندیز وارد عمل شدند و با شناسایی سرکرده اعضای باند که میانگین سنی‌شان 25‌سال بود دستگیر کردند.»


تعداد بازدید :  398