شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
3 عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بین دانشمندان پراستناد دنیا

شهروند| سه عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گروه یک‌درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفتند.
روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه اعلام کرد: دکتر رویا کلیشادی، دکتر لیلا آزادبخت و دکتر احمد اسماعیل‌زاده از اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه براساس نتایج جدید نظام رتبه‌بندی معتبر و بین‌المللی «شاخص‌های اصلی علم» (Essential Science Indicators) در گروه یک‌درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفتند.
نظام رتبه‌بندی‌ ای‌اس‌آی (ESI) موسسه «تامسون رویترز» به معرفی دانشمندان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان می‌پردازد.
در نتایج اخیر این رتبه‌بندی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک‌درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفتند از 18 به 25 نفر افزایش یافته است.
سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان، 14 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، سه نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دو نفر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یک نفر از هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز، مشهد، زنجان، جهاد دانشگاهی و سازمان غذا و دارو است.
مبنای این رتبه‌بندی، گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک‌درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ژانویه 2004 تا پایان اکتبر 2014 بوده است که اطلاعات آن هر دو ماه یک‌بار روزآمد می‌شود.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دراین‌باره به ایرنا گفت: امسال برای سومین‌ سال پیاپی است که سه عضو هیأت‌علمی این دانشگاه در گروه یک‌درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار می‌گیرند.
دکتر رویا کلیشادی با بیان این‌که شاخص‌های مختلفی مانند ضریب تأثیر بالا در این رتبه‌بندی لحاظ می‌شود، افزود: مقالات استادان و دانشمندان ایرانی در بسیاری از نشریات معتبر علمی دنیا به چاپ می‌رسد و مورد توجه قرار می‌گیرد.
او موضوع بیشتر مقالات بین‌المللی خود را پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از این مقالات درباره «چاقی کودکان در کشورهای درحال توسعه » که سه‌سال گذشته منتشر شد بیشترین ضریب تأثیر و ارجاع را داشت.
کلیشادی رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اصفهان است.
این پژوهشکده دارای سه مرکز تحقیقاتی رشد و نمو کودکان، بیماری‌های ارثی کودکان و محیط‌زیست است و طرح‌های تحقیقاتی ملی و استانی در این زمینه انجام می‌دهد.
مقالات دو عضو هیأت علمی دیگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در رده یک‌درصد دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفتند درباره تغذیه است.


تعداد بازدید :  432