شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

برگزاری آیین افتتاحیه
«کمپین ملی کاهش تصادفات»
مراسم «کمپین ملی کاهش تصادفات» با توجه به برگزاری طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی توسط 20‌هزار داوطلب جوان در سراسر کشور با حضور جمعی از وزرا و مسئولان ارشد کشوری و شخصیت‌های تاثیرگذار فرهنگی، هنری و ورزشی و با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم؛ ظریف برانیم» برگزار می‌شود. در این برنامه از تیزرها، انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای که به همت سازمان جوانان و به همین منظور تهیه شده، رونمایی خواهد شد. به گفته قبادی دانا رئیس سازمان جوانان «از ۲۷اسفند ماه‌ سال جاری تا ۱۵فروردین ماه این کمپین در
 ۳۱ استان کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.» گفتنی است این مراسم فردا ساعت 10 صبح در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

برگزاری دوره پیش‌بیمارستانی
 ویژه خبرنگاران
دوره آموزش تخصصی امدادی برای خبرنگاران در مقطع «پیش‌بیمارستانی» با حضور مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی، رئیس هلال‌احمر شهر تهران و خبرنگارانی که سه دوره متوالی آموزش‌های کمک‌های اولیه، امداد عمومی و نجات عمومی را با گذراندن چندین ماه آموزش و آزمون سپری کردند، آغاز شد. مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال‌احمر درخصوص این دوره آموزشی گفت: «آموزش خبرنگاران در حوزه‌های فعالیتی‌شان یکی از تأکیدات مؤکد شورای اطلاع‌رسانی دولت بوده است و به جرات می‌توانم عنوان کنم که هیچ نهاد و سازمانی مانند هلال‌احمر، خبرنگاران این حوزه را آموزش نداده است. بنابراین همان‌طور که تاکنون سه دوره متوالی آموزش امدادی به خبرنگاران ارایه شده است، دوره جدید آموزش تخصصی به آنان نیز شروع به کار می‌کند و سعی می‌کنیم فاصله این آموزش‌ها را نیز کاهش دهیم.» وحید رحمتی ادامه داد: «مدتی قبل درباره تبیین و پذیرش رشته «خبرنگاری بحران» مطالبی عنوان شده بود، بر این اساس تلاش می‌کنیم در برنامه‌های ‌سال ۹۴ بجد برای ایجاد رشته خبرنگاران بحران براساس مدارک دانشگاهی اقدام و اجرایی کنیم.»

طراحی اپلیکیشن «سفر سالم»
به منظور دسترسی ساده‌تر به نکات ایمنی و سلامت در سفر و همچنین با توجه به رشد روزافزون استفاده از تلفن همراه اپلیکیشن «سفر سالم» به همت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر طراحی شد. اپلیکیشن سفر سالم دسترسی به سایت سفر سالم و اطلاعات مربوط به ایمنی و سلامت در سفر را ساده‌تر می‌کند و همچنین افراد می‌توانند با استفاده از آن به آخرین خبرهای موجود در سایت سفر سالم دسترسی پیدا کنند. مسعود آسیما، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جوانان هلال‌احمر درخصوص این اپلیکیشن گفت: «سفر سالم یک نرم‌افزار آفلاین است که کاربران حتی بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن در هنگام اتصال به اینترنت به‌روزرسانی می‌شود و بعد از به‌روزرسانی دیگر نیازی به اینترنت ندارد.» علاقه‌مندان برای دسترسی به سایت سفر سالم می‌توانند به آدرسwww.safaresalem.ir مراجعه کنند و همچنین اپلیکیشن سفر سالم در سایت www.app.safaresalem.com قابل دریافت است.

تصویر بشردوستی در قابی کودکانه
در مراسمی با حضور استاندار و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از تندیس بشردوستی در دبستان آخوند ملاعلی معصومی پرده‌برداری شد. دانش‌آموزان دبستان آخوند ملاعلی معصومی دی ماه امسال در حمایت از معلم سرطانی خود موهای سرشان را تراشیدند. محمدناصر نیکبخت استاندار همدان خطاب به دانش‌آموزان گفت:  «شما به بهترین شیوه آرمان بشردوستی را نمایان ساختید و کار خود را در دنیا الگو کردید.» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز با بیان این‌که این کودکان فراتر از سن خود اقدام کرده و به زیباترین شیوه، ترویج بشردوستی را به همه ما متذکر شدند، تصریح کرد:  «امروز همه دنیا این اقدام زیبا را قدر دانسته و از انعکاس جلوه‌های ایثار و بشردوستی کودکانه آنها به وجد آمده است.»

 


تعداد بازدید :  468