شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
هزینه سفر خارجی ایرانی‌ها در تابستان گذشته؛ 102‌میلیارد تومان
مردم: رقم اختلاس‌ها ده‌ها برابر است!



شهروند| براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، ایرانی‎ها در تابستان امسال ۱۰۲‌میلیارد و ۴۱۰‌میلیون تومان صرف سفرهای خارجی کرده‌اند. بیشترین بخش از این هزینه یعنی ۴۶‌میلیارد تومان صرف تور و گشت شده است و بعد از آن ۲۰‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون تومان هزینه حمل و نقل، ۱۷‌میلیارد و ۱۷۰‌میلیون تومان هزینه خرید سوغاتی، ۵‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون تومان هزینه ویزا و عوارض خروج از کشور، ۳‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان صرف هزینه‌های خوراکی و دخانی، ۲‌میلیارد و ۲۰‌میلیون تومان صرف هزینه‌‏های اقامت، ۶‌میلیارد تومان صرف هزینه‎های خرید کالا و لوازم، ۶۰۰‌میلیون تومان صرف هزینه‎های فرهنگی، تفریحی و ورزشی و ۱۰میلیون تومان صرف هزینه‏‌های درمانی شده است. در ادامه دیدگاه‌های مخاطبان به این خبر را می‌خوانید.
علیرضا: هزینه سفر تموم ایرانی‌های خارج رفته 1/0‌هزار‌ میلیارد تومنه. چند‌ هزار‌ میلیارد تومن اختلاس شده؟! یه بخش کوچیکی از اونو مردم با هزینه شخصی‌شون سفر خارجی رفتن. اشکالی داره؟
مرتضی: این همه ارز از کشور سر واردات غیرضروری خارج می‌شه اینم روی اون!
ناشناس: وقتی ما روی گردشگری داخلی‌مون کاری انجام نمی‌دیم پولش میره توی جیب خارجی‌ها!
معلم: من معلم با حقوق یک‌میلیون و 260‌هزار تومن و کلی اضافه کاری نهایتش می‌تونم چند سالی یه بار دست خانواده‌رو بگیرم برم مشهد یا شمال.
میثم: خارج رفته‌ها کی هستن؟! بیشترشون همون نوکیسه‌های به نون و نوا رسیده از محل اختلاس هستن.
امیری: آقا‌ درصد بگیرین ببینین چند ‌درصد مردم ایران می‌شن؟! به یک‌درصد می‌رسن اصلا؟
ناشناس: وقتی تور ترکیه و دوبی هم قیمت تور کیشه مردم ترجیح میدن برن یه فرهنگ و کشور جدید رو ببینن تا کیش‌رو. مشکل از ما است که صنعت گردشگری مونو به هیچ گرفتیم.


تعداد بازدید :  465