شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
اخبار جهان

پاکسازی تکریت از عناصر داعش
وزارت دفاع عراق اعلام کرد که مرحله دوم آزادسازی شهر تکریت آغاز شده و به‌زودی این شهر به‌طور کامل از تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد. این در حالی است که به گفته فرماندهان میدانی جنگ تنها 150 عضو داعش در تکریت باقی‌ مانده‌اند. به گزارش ایسنا، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق که برای اشراف بر عملیات علیه داعش به شهر تکریت رفته است، در میان نیروهای نظامی مستقر در این شهر حاضر و تأکید کرد که کار داعش در تکریت و استان صلاح‌الدین به‌زودی یکسره خواهد شد. وی گفت: ما اکنون وارد مرحله دوم آزادسازی شهر شده‌ایم و پیش‌روی‌ها توسط نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس، داوطلب‌های مردمی و نیروهای عشایری بسیار چشمگیر بوده است. بنا به گفته منابع نظامی عراقی، اکنون تنها نزدیک به 150 عضو داعش در تکریت باقی ماندند و بقیه آنها یا کشته شدند یا از راه‌های باقیمانده به سمت مناطق غربی و شمال‌غربی تکریت عقب‌نشینی کرده‌اند.

یونیسف خبر داد:
14‌میلیون کودک، قربانی درگیری‌های خاورمیانه
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف در گزارش اخیر خود عنوان کرد، نزدیک به 14‌میلیون کودک در خاورمیانه از پیامدهای درگیری‌ها در سوریه و عراق رنج می‌برند. یونیسف با اعلام این‌که بحران عراق بیش از 2.8‌میلیون کودک عراقی را مجبور به فرار از منازل‌شان کرده، تمامی کشورهای جهان را به حمایت از آنان دعوت کرد. یونیسف در ادامه اعلام کرد: در حالی ‌که بحران سوریه وارد ‌سال پنجم خود شده، بیش از 5.6‌میلیون کودک در داخل این کشور در وضع ناامیدکننده‌ای به سر می‌برند و نسل جوان این کشور در معرض فراموشی و ورود به گرداب خشونتی هستند که ممکن است در نسل‌های بعدی هم تکرار شود. در این گزارش، عنوان شده نزدیک به 2‌میلیون کودک به دلیل درگیری‌های فعلی سوریه در مناطق محروم از کمک‌های بشردوستانه زندگی می‌کنند و نزدیک به 2.6‌میلیون کودک سوری از تحصیل و حضور در کلاس‌های درس محروم هستند.

ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به اوکراین به ارزش 75‌میلیون دلار
دولت آمریکا قرار است تجهیزات جدید نظامی شامل خودروهای چندمنظوره و پهپاد به اوکراین ارسال کند و با تحریم‌های بیشتر، مخالفان و دولت روسیه را هدف قرار دهد. به گزارش ایسنا، یکی از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن گفت: «این تجهیزات جدید ارزشی بالغ بر 75‌میلیون دلار دارد و شامل تجهیزات دفاعی غیرکشنده، ‌هاموی و پهپاد است». همچنین تحریم‌های جدیدی نیز علیه مقام‌ها در جمهوری خودخوانده دونتسک، بانک ملی تجاری روسیه و یک گروه ملی‌گرای روس اعمال شده است؛ پس از آن‌که دولت آمریکا، مسکو را به نقض مجدد توافق آتش‌بس در اوکراین متهم کرد. یکی از مقام‌های دولت آمریکا دراین‌باره گفت: «با وجود آن‌که ما همچنان بر این باوریم که راه‌حل نظامی برای پایان دادن به بحران اوکراین مناسب نیست اما معتقدیم که اوکراین حق دفاع از
خود را دارد.»


تعداد بازدید :  476