شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
ساخت 1000 خانه بهداشت کارگری در‌سال 94


شهروند| معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که درحال حاضر 2500 خانه بهداشت کارگری در سراسر کشور مشغول ارایه خدمات بهداشتی به کارگران هستند از ساخت 1000 خانه بهداشت کارگری در‌سال 94 خبر داد.
 محمدعلی همتی در همایش کشوری خانه‌های بهداشت کارگری گفت: ‌سال 93 در حوزه بهداشت و درمان کشور‌ سال بسیار مهمی بود و تحولات بزرگی اتفاق افتاد. در ابتدای ‌سال سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت ابلاغ شد که این سیاست‌ها چراغ راهی برای همه فعالان نظام سلامت است.  وی افزود:  طرح تحول نظام سلامت نیز در‌سال 93 آغاز شد و در دولت تدبیر و امید، موضوع سلامت به‌عنوان اولویت اصلی دولت موردتوجه قرار گرفت و با اقدامات انجام شده شاهد هستیم که بسیاری از عقب‌ماندگی‌های عرصه سلامت و بهداشت برطرف شده است و امیدواریم اقدامات انجام شده تداوم داشته باشد.  معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های اجرا شده در طرح تحول سلامت که در نیمه دوم‌سال جاری آغاز شده، ارتقای خدمات خانه‌های بهداشت است، افزود:  در‌سال 93 حدود 1000 خانه بهداشت در کشور ساخته شد و در‌سال 94 نیز 1000 خانه بهداشت دیگر ساخته می‌شود.
 دکتر همتی اظهار داشت:  برنامه گسترش خانه‌های بهداشت در دهه 60 مورد توجه قرار گرفت و در آن سال‌ها موفقیت‌های خوبی نیز به‌دست آمد اما متاسفانه در مقاطع زمانی نیز از این حوزه مهم غفلت شد و امیدواریم در دولت تدبیر و امید شاهد احیای مجدد خانه‌های‌ بهداشت باشیم.  معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بر ارتقای ایمنی محیط کار و ایجاد فضای امن که برای کارگران از مهم‌ترین مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد، تاکید کرد.


تعداد بازدید :  463