شماره ۵۲۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
تمهیدات پلیس راهور در روزهای پایانی سال، چهارشنبه‌سوری و نوروز

شهروند| کسب رتبه نخست در کاهش شمار جان‌باختگان تصادفات، نگرانی از آمار بالای مرگ تصادفی‌ها در بیمارستان، برخورد با خودروهای متخلف در چهارشنبه‌سوری، لغو طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز، افزایش 112‌درصدی رضایت مردم از پلیس راهور پایتخت، کشف 445 وسیله نقلیه سرقتی از سوی عوامل راهور، برخورد با 290‌هزار وسیله نقلیه دودزا، تمهیدات ترافیکی برای پنجشنبه و جمعه آخرسال، اعلام ساعات پیک وقوع سرعت مجاز در پایتخت، استقرار 60 تیم کنترل سرعت معابر پایتخت در ایام نوروز و... ازجمله مباحث مطرح شده در نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت است. سردار تیمور حسینی در نشست خبری که به منظور تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در ایام نوروز و ارایه گزارشی از عملکرد پلیس راهور در سال‌جاری برگزار شد با تبریک فرارسیدن نوروز94 گفت: با اقدامات انجام شده، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال‌جاری موفق به کاهش 87 نفری تعداد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی شد و از این جهت توانستیم رتبه اول را در بین تمام پلیس‌های راهور استان‌ها کسب کنیم و این موضوع ازجمله افتخارات ماست.  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت همچنین به تشریح مهم‌ترین مأموریت پلیس راهور در روزهای پایانی سال پرداخت و گفت:  امسال با توجه به متصل‌شدن پنجشنبه و جمعه پایان‌سال به تعطیلات نوروز پیش‌بینی می‌شود ترافیک تردد در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا از امروز آغاز شود بنابراین از ساعت  4 صبح امروز تمامی این مسیرها در پوشش کامل عوامل پلیس راهور قرار خواهد گرفت. البته این طرح در روزهای 28 و 29 اسفندماه نیز اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش سفرهای درون‌شهری در روزهای پایانی‌سال به‌ویژه در معابر منتهی به مراکز خرید نظیر امین‌الملک، امامزاده حسن، تجریش، افسریه، بسیج، مولوی، مصطفی خمینی، شوش و... گفت:  با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خریدهای نوروزی پیش‌بینی‌ می‌شود روزهای پیش رو شاهد ترافیک پرحجمی در برخی مناطق تهران به‌ویژه منطقه بازار باشیم، بنابراین ما نیز با اتخاذ یکسری تمهیدات ترافیکی در این معابر، آنها را با حضور نیروهای انسانی و بهره‌مندی از دوربین‌های نظارتی تحت نظر خواهیم داشت و البته ممکن است در پاره‌ای مواقع در معابر محدودیت‌هایی را نیز ایجاد کنیم.  حسینی همچنین از شهروندان خواست که سفرهای درون شهری خود در مناطق مرکزی شهر را مدیریت کنند.  وی درباره تمهیدات پلیس راهور در ایام چهارشنبه‌سوری نیز گفت: ‌ این موضوع بیشتر یک طرح انتظامی است، اما همکاران من تمهیدات ترافیکی را در این شب خواهند داشت و قطعا با خودروهایی که بخواهند با امنیت و آرامش شهروندان بازی کرده یا اقدام به اخلال در ترافیک کنند برخورد قانونی می‌شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز نیز گفت: ‌ از 29 اسفند تا 14 فروردین طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در پایتخت اجرا نخواهد شد. همچنین با توجه به این‌که در ایام تعطیلات نوروز معابر شهری خلوت‌تر از روزهای دیگر خواهد بود تصمیم گرفتیم تا برای مدیریت سرعت، 60 تیم کنترل سرعت با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف دستی تردد در معابر و بزرگراه‌های پایتخت مستقر شوند.  حسینی با بیان این‌که علاوه بر این تیم‌ها 199 دوربین ثبت تخلف نیز رفتار ترافیکی شهروندان را رصد می‌کنند، ادامه داد:  برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت ترافیک در محل‌های پرتردد در ایام تعطیلات نوروز همچون بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، موزه‌ها و... انجام شده است و پلیس، ترافیک عبوری در این معابر را تحت‌نظر خواهد داشت.


تعداد بازدید :  568