شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
پاسخ دانشگاه خواجه نصیر به یک یادداشت

در پی چاپ یادداشت با عنوان «یک تصمیم بهت‌آور و یادآوری چند نکته» در شماره 519 روزنامه شهروند، به تاریخ 17/12/93 که مطلبی تحلیلی بود بر خبر محروم شدن یکی از اساتید فیزیک دانشگاه خواجه نصیر از تدریس به دلیل برخورداری از «صدای زنانه»، از سوی روابط عمومی این دانشگاه، متن مصاحبه‌ای بلند با دکتر مقدس تفرشی، مدیر هیأت جذب دانشگاه خواجه نصیر، به عنوان پاسخ‌ به دفتر روزنامه ارسال شده است که به دلیل بی‌ارتباطیِ ماهیت بسیاری از مطالب مطرح شده در جوابیه، با یادداشت مورد نظر، تنها بخش‌های مرتبط با تحلیل چاپ شده را در ادامه می‌خوانید:
آقاي دكتر اخيرا شاهد مصاحبه يكي از اعضاي هيات علمي پيماني سابق دانشكده فيزيك بوديم كه علت عدم تمديد قرارداد خود را، تن نازك صدا و عدم صلاحيت عمومي عنوان كرده‌اند، آيا اين ادعا مورد تاييد شماست؟
در طول مدت قرارداد پيماني و حتي بعد از آن صلاحيت‌هاي مختلف توسط هيات اجرایي جذب مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. در اين مورد هم كه شما اشاره كرديد، بايد اين نكته را عرض كنم كه در همان ابتدا دانشكده فيزيك با جذب ايشان موافق نبود، با اين حال هيات اجرايي جذب كه متشكل از افراد شاخص دانشگاه به لحاظ علمي است، صرف نظر از تُن صداي ايشان و عدم تاييد دانشكده، براي يك دوره يك ساله به منظور ارزيابي دقيق‌تر و اينكه حقي از او پايمال نشود، با همكاري ايشان موافقت كرد. بنابراين ادعاي ايشان مبني بر اينكه علت عدم تمديد قرارداد، تن نازك صداي ايشان است صحيح نيست، چرا كه اين موضوع قبل از موافقت با همكاري ايشان از طرف هيات جذب مدنظر قرار گرفته بود.
ایشان مطرح كرده‌اند كه صلاحيت عمومي او در كارگروه مربوطه توسط اشخاصي وتو شده است، آيا اين موضوع صحت دارد؟
مطمئنا اين طور نيست، چرا كه در همه كارگروه‌ها بر اساس راي اكثريت اعضاء كارگروه تصميم‌گيري به عمل مي‌آيد و مطمئن باشيد كه عدم تمديد قرارداد ايشان به لحاظ عدم تائيد صلاحيت عمومي او نبوده است.
آقاي دكتر در صورت امكان علت خاتمه قرارداد ايشان را مطرح بفرماييد؟
از آنجايي كه سياست دانشگاه حفظ شأن افراد است، لذا به هيچ وجه علت عدم تمديد قرارداد آنان علني نشده و نخواهد شد و دلايل مورد نظر فقط به مراجع ذيصلاح از جمله مركز جذب اعضاي هيات علمي و سازمان‌هاي نظارتي مرتبط و با درخواست رسمي آن‌ها اعلام خواهد شد. اين امر به نفع خود فرد است، چرا كه علني كردن اين دلایل امكان استخدام را در مراكز علمي ديگر كاهش مي‌دهد.

 


تعداد بازدید :  210