شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
صعود مفتضحانه رئال‌مادرید
یک «هو»‌ی مرتب به افتخار کهکشانی‌ها

 شهروند| شب ویرانی مادرید از همان لحظه اعلام اسامی از بلندگوهای برنابئو شروع شد؛ وقتی هواداران عصبانی از پایان دوران صدرنشینی لالیگا ترکیب اولیه کارلو آنچلوتی را هو کردند. در ادامه راه گل‌های رونالدو هم جو اسیدی برنابئو را تلطیف نکرد؛ هرچند کریس رئالی‌ها با زدن هفتمین و هشتمین گل این فصل خود در لیگ قهرمانان، تعداد گل‌هایش در تمام رقابت‌های باشگاهی اروپا را به 78 رساند و حالا بالاتر از رائول، بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های باشگاهی اروپا نام دارد. اوهمچنین در تعداد گل‌های زده در تاریخ لیگ قهرمانان با مسی مساوی شد.
4 منحوس
رئال‌مادرید تا قبل از شکست 4 بر 3 اخیر در خانه مقابل شالکه در دور برگشت یک هشتم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان، تنها یک بار در مرحله دوم گروهی فصل 2000-1999 این رقابت‌ها در بازی خانگی 4‌گل خورده بود و جالب این‌که تا فتح جام پیش رفت. قبل از بازی با شالکه، رئال، آخرین بار مارس‌سال گذشته میلادی در یک بازی 4 گل خورده بود! تکرار تاریخ بدجوری رونالدو را آزار داد چون وقتی درحال سر تکان دادن به نشانه نارضایتی از نتیجه بود، هنگام ترک زمین به بنزما گفت دیگر هرگز تا پایان فصل با رسانه‌ها مصاحبه نخواهد کرد. هواداران رئال هم همان‌طور که ابتدای بازی از خجالت بازیکنان درآمدند به محض به صدا درآمدن سوت پایان هم یک صدا فریاد «برو بیرون، برو بیرون» را سر دادند و با تکان‌دادن پرچم‌های سفید به نشانه اعتراض، کل تیم را هو کردند. آنها در جریان بازی هم پس از هرگل شالکه، بازیکنان این تیم را تشویق می‌کردند.
حق داشتند!
کارلتو آنچلوتی در پایان بازی از این موضوع گفت که دوستداران تیم حق هو کردن رئالی‌ها را داشتند چون تابه‌حال در دوران حضور او در پایتخت اسپانیا، قوهای سپید در یک بازی خانگی اروپایی، 4 گل نخورده بودند! از دیگر اتقافات حاشیه‌ای بازی می‌توان به ادعای عجیب بندیک هودس، کاپیتان شالکه اشاره کرد. او گفت در صحنه آخرین فرصت تیم آلمانی در وقت‌های اضافه نیمه دوم، توان فرستادن توپ به تور دروازه را از دست داده بود. از نکات آماری دیگر هم می‌توان گلزنی هونتلار اشاره کرد. هلندی سابق رئال‌مادرید درست مانند بازی رفت فصل گذشته در مرحله مشابه دروازه رئال‌مادرید را گشود تا به انتقام از تیم سابقش ادامه دهد. در دیگر بازی شب اول دور برگشت یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان، پورتوی میزبان، مقتدرانه با 4 گل بازل را شکست داد و ضمن کسب برتری مجموع 5 بر یک دست در دست رئال که در مجموع 5 بر 4 شالکه را برد به یک‌چهارم نهایی راه یافت.

 


تعداد بازدید :  83