محسن تنابنده ماجراهای «خانواده معمولی» را در حالی به تلویزیون برگرداند و عنوان رکوردشکنِ در میزان مخاطب را به خودش اختصاص داد؛ البته یک پیام مهمی هم برای مدیران تلویزیون داشت؛ تلویزیون مخاطب دارد وقتی بداند از کدام برند و کدام ستارگانش حمایت کند. بازگشت سریال «پایتخت» پس از چند سال غیبت و حواشی فصل ششم، در وهله نخست، گامی رو به جلو به شمار میرود. چرا که مخاطبان تلویزیون بهسادگی نمیتوانند ماجرای نقی معمولی و خانوادهاش را فراموش کنند. به هر حال فارغ از انتقاداتی که درباره فصول جدید این سریال وجود داشته؛ رکوردشکنی این سریال در میزان مخاطب تلوبیون، آن را به تافتهای جدا بافته در میان سریالهای چندفصله تلویزیون تبدیل کرده است. حتی آن دسته از افرادی که مدتهاست به پلتفرمهای آنلاین روی آوردهاند، اکنون نیز به تماشای آن پرداختهاند. آمار و رکوردهای جدید نشان میدهند که بسیاری از مردم کار و زندگی خود را طوری برنامهریزی میکنند که ساعت 22 پای تلویزیون بنشینند. این یعنی سریال «پایتخت» توانسته ماندگاری و محبوبیت خود را حفظ کند و تا اینجای کار پیامهای جدی برای مخاطبان داشته که قابلتوجه است؛ از بحث اهمیت مشاوره و روانشناسی، ازدواج سنتی تا رفتارهای عجیب بلاگرها و الگوهای غلطی که آنها پایهگذار آنها هستند.این اتفاق بهتنهایی دستاوردی بزرگ است. با این حال به نظر میرسد توجه به یک پیام اهمیت بیشتری دارد و به مدیران تلویزیون نشان میدهد که اگر میخواهد ریزش مخاطب در سال گذشته را جبران کند و گامهایش را در مسیر ساخت سریالسازی درست بردارد، باید از برندها و چهرهها و سلبریتیها در جایگاه درستشان استفاده و حمایت کند. و این هم یعنی که باید از تصمیمات محفلی عقبنشینی کند. به هر حال تلویزیون هم به سلبریتیهای دیروز نیاز دارد و هم به ستارهها و چهرههای امروز.