شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
به بهانه تقابل ستاره‌های سابق استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال
منصور در بازی «قلعه»

شهروند| رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر با یک تقابل جذاب آغاز می‌شود؛ قلعه‌نوعی- منصوریان. تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان در فصل‌جاری توانسته نتایج فراتر از انتظاری کسب کند و با توجه به این عملکرد خوب خیلی‌ها کاپیتان سابق و محبوب آبی‌پوشان را گزینه شماره یک جایگزینی امیر قلعه‌نوعی در فصل یا فصول آینده می‌دانند. در این شرایط آنها امروز در ورزشگاه آزادی تقابلی دیدنی خواهند داشت.
شروع یک رابطه
شاید خیلی‌ از نسل امروزی‌ها به خاطر نداشته باشند که سرمربی موفق کنونی نفت تهران چگونه به پیراهن استقلال رسید و توانست در طول چند‌سال دلبری، بازوبند کاپیتانی این باشگاه را به‌دست آورد و درنهایت با لقب «داش‌علی منصوریان» جام قهرمانی حذفی را بالای سر ببرد و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.  معرف منصوریان به استقلال کسی نبود جز امیر قلعه‌نوعی؛ او بود که بازیکن ترکه‌ای تیم پارس‌خودرو را از محله بلورسازی به استقلال آورد اما قصه این حضور خیلی‌ هم ساده نبود. شاید بهتر باشد این ماجرا را از زبان رضا شاهرودی بشنوید:  «من و علیرضا از قدیم رفاقت زیادی با هم داشته و داریم. هردوی ما به تمرینات پرسپولیس رفتیم تا زیر نظر یورگن گده تست بدهیم. او من را قبول کرد اما منصوریان در این تست رد شد. یادم هست خیلی ناراحت بود. دوست داشت در پرسپولیس بازی کند اما ناامید شده بود و قصد سفر به ژاپن را کرد تا در این کشور فوتبالش را ادامه دهد.» ادامه قصه اما جذاب‌تر است. شاهرودی می‌گوید: «علیرضا آماده رفتن به ژاپن بود؛ بلیت‌هایش را اوکی کرده و چمدان‌هایش را هم بسته بود. قرار گذاشتیم تا قبل از رفتن یک شب شام را بیرون از منزل صرف کنیم و با هم باشیم که همان شب امیر قلعه‌نوعی به علیرضا زنگ زد. وقتی کاپیتان آن روزهای استقلال تماس گرفت و از او خواست به آن تیم برود، علیرضا گمان کرد یکی از دوستانش سرکارش گذاشته اما وقتی لحن جدی قلعه‌نوعی را شنید سر قرار رفت و درنهایت منجر به عقد قرارداد شد. یادم هست در کارخانه یخ‌سازی نصرالله عبداللهی با او قرار گذاشته بودند و می‌گفت تو هم با من بیا که قبول نکردم.»
«داش علی» علیه استقلال
علیرضا منصوریان همیشه خود را یک استقلالی دانسته و حتی در کنفرانس خبری روز گذشته نیز اعلام کرد زندگی‌اش را مدیون استقلال است. او اما یک اظهارنظر تاریخی علیه استقلال دارد، آن‌هم در دوران حضورش در پاس همدان. در روزهایی که کاظم اولیایی مدیرعامل، منصور پورحیدری مدیرفنی، منصوریان سرمربی و یدالله اکبری کاپیتان پاس همدان بودند، او از این‌که به تیمش لقب استقلال همدان می‌دادند بسیار شاکی شد و این جمله را بر زبان آورد: «استقلال هرچقدر بزرگ است، برای خودش است. ما پاس همدان هستیم و لطفا نام تیم ما را درست تلفظ کنید.» همین جمله باعث شد برخی هواداران استقلال در آن هنگام مواضع تندی علیه سرمربی کنونی نفت بگیرند و او را مجبور به عذرخواهی کنند.
امروز...
تمام روزهای تلخ و شیرین گذشته و حالا امیر قلعه‌نوعی روی نیمکت تیم محبوبش نشسته و آن جوان جویای نام که خودش او را به استقلال آورد، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای تصاحب صندلی‌اش. در چنین شرایطی بازی استقلال و نفت بسیار تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. دو تیمی که برای صدرنشینی در لیگ به مصاف هم می‌روند. استقلال در غیاب کرار جاسم، امید ابراهیمی و میلاد فخرالدینی بی‌تردید کار دشواری دارد اما به‌هرحال این تیم برای برد بازی می‌کند. از طرفی نفت تهران به واسطه برد در بازی رفت روحیه بسیار خوبی دارد ومی‌خواهد هرطور شده بازی برگشت را نیز به سود خود به پایان ببرد.

 


تعداد بازدید :  81