شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
مکث

عفو و بخشش یک قاتل
 در کازرون فارس
خانواده مقتول از قصاص قاتل فرزند خود در کازرون فارس گذشتند تا سومین پرونده قتل در یک ماه گذشته در این شهرستان با صلح و سازش بسته شود.
‌سال 89 محمد مطهری‌نسب 24ساله هدف گلوله سلاح جنگی قاتل قرار گرفت که حکم قصاص قاتل پس از طی مراحل قانونی و تأیید مقامات قضایی کشور برای اجرا ابلاغ شد.
با پادرمیانی معتمدان محلی و مسئول دفتر امام جمعه کازرون، خانواده مقتول راضی به گذشت از قصاص فرزندشان شدند.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: سال گذشته موفق شدیم با ختم 33 پرونده قتل به صلح و سازش و در ‌سال ‌جاری با پرونده‌ای که امروز با عفو بسته شد، 29 پرونده قتل را به صلح و سازش ختم کنیم. در پایان مراسم از خانواده مقتول با اهدای لوح رئیس‌کل دادگستری استان فارس قدردانی شد.

فرار از مرگ با هوشیاری همسایه‌ها
مرد جوانی که در منزل مسکونی خود در معرض گازگرفتگی قرار گرفته بود با هوشیاری همسایه‌ها وحضور به موقع آتش‌نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.
این حادثه بعدازظهر سه‌شنبه در یكی از واحدهای مسكونی طبقه سوم ساختمان سه طبقه مسکونی 12 واحدی در محله تهرانسر، خیابان نفت‌شمالی رخ داد.
ساعت 14:56 سه سامانه 125 در جریان قرار گرفت که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 104 روانه محل حادثه شدند. عباس سرافرازی رئیس ایستگاه 104 آتش‌نشانی تهران دراین‌باره گفت: بنا به اظهار یکی از ساکنان مجتمع پس از غیبت طولانی‌مدت مالک این واحد مسکونی و عدم پاسخگویی وی به همسایه‌ها، آنان به شدت نگران شده و از آتش‌نشانی تقاضای کمک کردند.
وی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله روانه محل حادثه شدند و در ورودی این واحد مسکونی را باز کردند که بعداز جست‌وجو در منزل با پیکر نیمه جان جوانی 25ساله در داخل اتاق‌خواب مواجه شدند. آتش‌نشانان بلافاصله این مرد را به محیط باز انتقال دادند و پس از حضور عوامل اورژانس در محل، وی را که هنوز علایم حیات داشت برای ادامه درمان تحویل آنان دادند.
رئیس ایستگاه آتش‌نشانی علت بروز این حادثه را جدا شدن لوله بخاری از خروجی دودکش این وسیله حرارتی اعلام کرد.

 


تعداد بازدید :  188