شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
در سیل کرمان و هرمزگان صورت گرفت
امدادرسانی به ۱۳۰ حادثه‌دیده



امدادگران هلال‌احمر به 130نفر گرفتار در سیل خدمات امدادی ارایه کردند. سامانه کم‌فشار جنوبی از اوایل وقت روز چهارشنبه روی استان هرمزگان و کرمان فعالیت خود را آغاز کرده که سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیرها شد. به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، حسین درویشی با اعلام آبگرفتگی در استان‌های کرمان و هرمزگان گفت: تا ساعت ۱۲روز چهارشنبه، ۱۳۰تن از هموطنان در سیل‌وآبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و ۲۶تن به مناطق امن منتقل شده‌اند. وی افزود: بر این اساس ۳شهر بندرعباس، رودان و ریگان و ۴روستای این شهرها متاثر از سیل و آبگرفتگی شدند. سرپرست معاونت عملیات سازمان امدادونجات اظهار کرد: در این امدادرسانی‌ها ۱۲تیم عملیاتی شامل
۶۰ امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را ارائه کردند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان هشدار داد: دریا تا صبح جمعه در محدوده دریای‌عمان، تنگه‌هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی در این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها نیز صورت گیرد.
حمزه‌نژاد همچنین یادآورشد: توصیه می‌شود از تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.
وی ادامه داد: بیشترین بارندگی تا ساعت 7بامداد روز چهارشنبه مربوط به شهر بندرعباس با 99 میلیمتر بوده و در شهرهای رودان نیز 7میلیمتر و میناب یک میلیمتر بارندگی بوده و در بشاگرد و حاجی‌آباد به صورت پراکنده بوده است.
این کارشناس هواشناسی در هرمزگان یادآورشد: طی این مدت کاهش 2 تا 7 درجه دما هم پیش‌بینی می‌شود که شهر بندرعباس نسبت به روز گذشته در این ساعت (7 بامداد) با 7درجه کاهش دمای 15درجه داشته است.


تعداد بازدید :  182