شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

کلاهبردار 80‌میلیارد ریالی
 در البرز دستگیر شد
کلاهبردار 80میلیاردی که یک باند فروش واحدهای مسکونی در منطقه مهرشهر کرج تشکیل داده بود، دستگیر شد. این متهم که در منطقه مهرشهر کرج اقدام به ساخت‌وساز چهار مجتمع بزرگ کرده بود با تبانی برخی مشاوران املاک کرج دست به کلاهبرداری زده بود. در حالی که تیم تحقیق، پرونده این باند کلاهبردار را بررسی می‌کرد به فعالیت‌های تبهکارانه مردی برخورد که پول‌های میلیاردی از طعمه‌های خود گرفته بود. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و جمع‌بندی اطلاعات لازم از شاکیان پرونده فهمیدند که در سال 91این فرد اقدام به پیش‌فروش آپارتمان‌ها به مردم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این فرد پس از پیش‌فروش آپارتمان‌ها با هماهنگی چند مشاور املاک به‌رغم این‌که کدرهگیری برای واحد‌های پیش‌فروش به ثبت رسیده است با ترفند‌های خاص کدرهگیری جدید برای واحد‌های فروخته شده می‌گرفته و به افراد دیگر می‌فروخته.
در حالی که پرونده این کلاهبرداری روی میز کارآگاهان بود 65شاکی به پلیس آگاهای مراجعه و از متهم اصلی پرونده شکایت کردند. با افزایش تعداد مالباختگان پرونده، دو تیم ویژه با انجام کار اطلاعاتی دریافتند که متهم در یکی از شهرهای استان گیلان مخفی شده است. ماموران با نیابت قضایی به استان گیلان مراجعه و متهم در شهرستان ماسال دستگیر و به استان البرز منتقل شد. متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با تبانی چندین مشاور املاک اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده و 80‌میلیارد ریال پول به جیب زده است.

دستگیری جاعل اسناد دانشگاهی در مشگین‌شهر
در عملیات پیچیده اطلاعاتی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، یکی از اعضای جعل اسناد دانشگاهی را در مشگین‌شهر دستگیر کردند.  این گروه جعل اسناد، با دریافت پول‌های کلان  و دریافت ریزنمرات درسی از اصفهان و جعل مدارک تحصیلی اقدام به صدور مدرک دانشگاهی می‌کردند. دامنه فعالیت این باند جعل اسناد نیز به دانشگاه آزاد مشگین‌شهر نیز کشیده شده بود که همین امر موجب شد سرپرست سابق دانشگاه آزاد مشگین‌شهر راهی زندان شود.
پلیس به دنبال ردی از این باند بود که بررسی‌های تیم تحقیق نشان داد یکی از اعضای گروه جعل در یکی از هتل‌های مشگین‌شهر اقامت دارد. او که یکی از نزدیکان رئیس سابق دانشگاه آزاد مشگین‌شهر است بعد از اقامت در خانه اساتید دانشگاه آزاد با مقاومت حراست این دانشگاه مواجه شده بود به همین خاطر به یکی از هتل‌های این شهرستان مراجعه کرده بود. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایلقار نیوز، بعد از بررسی‌ها مشخص شد فرد مذکور یکی از اعضای باند جعل اسناد دانشگاهی که هسته اصلی و مرکزی آن در تهران و اصفهان قرار دارد، بوده است.

۲ تن داروی قاچاق توقیف شد
خودروی تریلر حامل ۲۲ تن داروی قاچاق به ارزش ۳۰۰‌میلیون تومان در زاهدان توقیف شد. وقتی ماموران در جریان فعالیت مردی قرار گرفتند که با استفاده از یک خودرو تریلر کشنده قصد وارد کردن داروهای گیاهی قاچاق از کشور پاکستان به مقصد زاهدان و توزیع این دارو‌ها در نقاط مختلف کشور را دارد، کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی موضوع را آغاز کردند. کارآگاهان در پی اقدامات تخصصی گسترده روز سه‌شنبه کامیون مورد نظر را شناسایی و به‌طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند و آن را توقیف کردند. کارآگاهان در بازرسی دقیق از این خودرو ۲۲ تن انواع داروهای گیاهی قاچاق را که فاقد مدارک گمرکی بوده، کشف کردند. برابر اعلام کار‌شناسان، ارزش ریالی داروهای مکشوفه ۳۰۰‌میلیون تومان برآورد شده است. ماموران در این رابطه یک متهم را نیز دستگیر کردند.

 


تعداد بازدید :  209