شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
همه پول ما براي خريد كردن نيست

‌همه پولی که در حساب بانکی شما قرار دارد برای خرید کردن نیست. به‌خصوص اکنون که بیشتر خریدها با عابر بانک انجام می‌شود خطر این‌که از بودجه تعیین شده برای خرید کردن فراتر بروید بسیار زیاد است. پیش از خرید تعیین کنید که قصد دارید برای مثال چقدر پول برای شلوار بپردازید و به هیچ وجه از میزان تعیین شده فراتر نروید. عادت به خرید کردن بیش از بودجه تعیین شده به مرور زمان باعث خواهد شد تا بدهی‌ها از راه برسند.
و حالا يك نكته ديگر: بعد از این‌که ما چیزی را می‌خریم که نباید می‌خریدیم، خودمان را قانع می‌کنیم کارمان درست بوده است. بسیاری از مردم از پذیرش این نکته که ممکن است در خرید اشتباه کنند. سر باز می‌زنند، به‌خصوص موقعی که یک خرید بزرگ انجام می‌دهند. فروشندگان این مسأله را می‌دانند، بنابراین سعی می‌کنند نخست با استفاده از چیزهایی شبیه ضمانت کالا، خریدار را تشویق کنند تا اقدام به خرید کند. همین که شما تصمیم به خرید گرفتید، جای فروشنده را خواهید گرفت و خود را متقاعد می‌کنید تصمیم‌تان درست است و نیز شروع به بالابردن ارزش آن می‌کنید زیرا اکنون آن کالا مال خودتان است.
کاری که در این مورد شما می‌توانید انجام دهید این است که با این نگرش مبارزه کنید. اگر کالا یا خدماتی که دریافت کرده‌اید خوب نیست آن را به فروشنده برگردانید.

 


تعداد بازدید :  190