شماره ۵۲۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

25 درصد تولید ناخالص داخلی برآورد فرار مالیاتی است

علی عسکری، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این‌که حدود ۲۰ تا ۲۵‌درصد تولید ناخالص داخلی در تور مالیات نیست، گفت: این میزان فرارمالیاتی در کشور، رقمی معادل ۱۵ تا ۲۵‌میلیارد دلار را دربر می‌گیرد. عسکری تصریح کرد: مطابق قانون برنامه پنجم توسعه، مجوز ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی مودیان از سوی مجلس به سازمان امور مالیاتی داده شده و از دو‌سال قبل، اطلاعات از مبادی مختلف وارد این سیستم می‌شود.

4 ‌میلیون  هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی در معرض تخریب

قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در 50‌سال اخیر یک‌میلیون هکتار از اراضی کشور تغییر کاربری یافته که بخش عمده‎ای از این تغییر کاربری‎ها به ظاهر مجاز است. او تصریح کرد: 3.5 تا 4میلیون هکتار از اراضی بسیار مرغوب کشاورزی کشور در معرض تهدید و تخریب است. افشار با اشاره به وضع پرونده پدیده شاندیز نیز گفت: فعالیت این شرکت در اراضی مشهد باید‌ سال 88 تا 89 متوقف می‎شد.

۱۲87 پرونده  قاچاق در یک‌ماه برای واحدهای متخلف تشکیل شد

محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در دی‌ماه با بازرسی‌های انجام شده و کشف کالای قاچاق توسط بازرسان استان‌ها ۱۲۸۷ مورد پرونده قاچاق به ارزش ۳۴‌میلیارد ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شده است. به گفته او در بین گروه‌های کالایی بالاترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مربوط به پارچه و البسه 15.9‌میلیارد ریال، موادخوراکی 6.5‌میلیارد ریال، سوخت 5.5‌میلیارد ریال و دخانیات 2.5‌میلیارد ریال بوده است.


 


تعداد بازدید :  198