شماره ۳۲۹۹ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
طراحی ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ مقیاس

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال طراحی ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ مقیاس با ویژگی‌هایی است که در تربیت تمام‌ساحتی و فراهم آوردن محیط‌های ورزشی و آموزشی برای دانش‌آموزان مؤثر است، به ضرورت تامین زمین برای ساخت مدارس اشاره کرد و از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.
حمیدرضا خان محمدی با بیان اینکه ۴۴ درصد دولت از بخش آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و این بخش نقش حیاتی در توسعه کشور دارد افزود: ۵۵ درصد طرح‌ها در این حوزه افزوده شده‌ و کیفیت کارها از نظر داوران به حد قابل قبولی رسیده است. رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور با بیان اینکه جذب اعتبارات به شدت باعث نفس‌گیر شدن کارهای سازمان نوسازی مدارس شده است، اما با این حال، این دستگاه تخصصی باید همواره در مرز دانش حرکت کند بر لزوم ایجاد فضایی مناسب و زیبا برای دانش‌آموزان تأکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم فضایی بسازیم که درخور دانش‌آموزان باشد. وی به فشردگی برنامه‌های سازمان نوسازی در هفت ماه اخیر اشاره کرد و از تلاش‌های رییس جمهور در زمینه مدرسه‌سازی و توجه به کیفیت و عدالت در آموزش قدردانی کرد افزود: این تلاش‌ها باعث ایجاد فرصت‌های طلایی برای پیشرفت در این حوزه شده است. خان محمدی به چالش‌های موجود در طراحی و ساخت مدارس بزرگ مقیاس اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در حال طراحی ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ مقیاس با ویژگی‌هایی است که در تربیت تمام‌ساحتی و فراهم آوردن محیط‌های ورزشی و آموزشی برای دانش‌آموزان مؤثر باشد.
 رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور به ضرورت تامین زمین برای ساخت مدارس اشاره کرد و از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد. همچنین به فناوری‌های نوین در مدارس توجه شود چرا که این فناوری‌ها باید با دقت وارد فضای آموزشی شوند تا موجب تسهیل تربیت دانش‌آموزان شوند نه اینکه باعث اختلال در روند تربیتی و آموزشی شوند. وی با اشاره به اینکه ۱۶۸ طرح وارد مرحله عملیاتی شده‌ است، گفت: تداوم در تربیت دانش‌آموزان امری ضروری است و اگر این تداوم نباشد، ممکن است راه را بی‌راهه رفته باشیم. مدرسه به عنوان یک کالبد ساخته می‌شود تا دانش‌آموز به درستی پرورش یابد، اما باید مراقب باشیم که معماری مدارس به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را از جامعه دور نکند و به انزوا دعوت نکند


تعداد بازدید :  18