معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ورودART (تراموا) گفت: این دو رام ART تنها برای تست و انجام مطالعات عملی به تهران آمده و قرار نیست در ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته شوند. محسن هرمزی ، در مورد آخرین وضعیت تردد تراموا در پایتخت گفت: رئیس شورای شهر تهران نیز بر ضرورت این موضوع و ادامه همین مسیر تأکید داشتند و اگر واقعا احصا شد که این سیستم به درد تهران میخورد و بار ترافیک را کاهش میدهد و هزینهها را نیز در کلانشهرها کاهش میدهد؛ چرا از این روش استفاده نکنیم؟ دقت داشته باشید که عمر مفید یک اتوبوس بین ۸ تا ۱۰ سال است و بعد از آن باید نسبت به نوسازی اقدام کرد؛ اما عمر مفید این نوع ناوگان ۳۰ سال است، و بعد از آن باید برای اورهال آن فکری کرد و باید هزینه فایده این روش احصا شود و بعد در صورت موفقیت آمیز بودن، می رویم مجوز شورا و... را می گیریم و سپس اجرایی میکنیم. هرمزی با تأکید بر اینکه دوماه فرآیند تست ART به طول میانجامد، گفت: فرآیند تست وسایل حمل و نقل عمومی زمان بر است و باید تست سرد و گرم، تست بدون مسافر، تست با مسافر فرضی و.... انجام شود و پروتکلها را باید رعایت کنیم و اگر تستها موفقیت آمیز بود، یک زمان محدود ۱۰ روزه ART در خط مورد نظر با مسافر تست میشود و اگر به صورت عملی این مدل حمل و نقلی جوابگو بود، آن موقع با نهادهای بالادستی هماهنگیهای لازم را خواهیم داشت و با کسب منابع کافی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام خواهیم کرد و بعد از آن، این ART های به صورت امانی که نو هم نیستند، پس داده می شود.