شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:
تنها با گفتن اصولگرا، اصولگرا نمی‌شویم

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر
 قوه قضائیه که در اجلاس سراسری دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با تأکید بر تعریف و شناخت اصولگرایی گفت: موضوع اصولگرایی نباید هیچ‌گاه فراموش شود و تنها با گفتن اصولگرا، اصولگرا نمی‌شویم بلکه مهم رفتار و عمل بر مبانی معیارهای اصولگرایی است.
لاریجانی با تأکید بر تحلیل فضای سیاسی امروز کشور و محور فعالیت جریان اصولگرایی بیان داشت: موضوع سیاسی ما باید قابل طرح، دفاع و مشتری‌پسند باشد. در این جریان سیاسی نباید مطالب سیاسی گفته شود که ربط سیاسی ندارد. وی افزود: اگر شخصی سخنی بگوید و احساس ربط کردن نکند به دو دلیل است یکی این‌که وضع را خوب نمی‌شناسد و دوم این‌که راحت طلب است و می‌خواهد نه سیخ و نه کباب نسوزد. مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تصریح کرد: گفتمان ما باید محتوا داشته باشد و حرف حساب بزندو در غیر این صورت بهتر است ساکت باشیم.  وی با اشاره به مواضع برخی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: بخشی از اصلاح‌طلبان می‌گویند آقای‌ هاشمی‌رفسنجانی خیلی خوب است، اینکه یک جریان سیاسی حرفی برای گفتن نداشته باشد و کفگیر‌اش ته‌ دیگ خورده باشد می‌گوید فلان فرد خوب است. بحث ما خوبی و بدی نیست بلکه عملکرد افراد در زمینه‌های مختلف است. لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از اصلاح‌طلبان پس از رحلت امام(ره) سکولار شدند زیرا به گفته خودشان علاقه آنها به امام(ره) علاقه کاریزما بود اما علاقه ما تنها شخصیت کاریزمای امام و رهبری نبوده بلکه براساس اعتقاد است.
این فعال سیاسی با تأکید بر این‌که باید در مقابل انحراف بصیرت داشت، گفت: در طول تاریخ انحراف همواره وجود داشته اما باید در مقابل انحراف مراقب بود. جریان اصولگرایی مبنا و اصولی دارد و هر کسی از آن خارج شود منحرف شده است. یکی از ارکان بصیرت این است که جریان انحرافی را با ملاک بشناسیم. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ضمن انتقاد از ادبیات سیاسی کشور اظهار داشت: ادبیات سیاسی افت کرده است و چارواداری شده است و آنهایی که ژست مدرنیته می‌گیرند بیشتر ادبیات چارواداری دارند. این‌که منتقدان را کم‌عمق بنامیم و بگوییم در خط نتانیاهو هستند از فحش بدتر است. ادبیات نازل سیاسی بسیار بد است و در این موضوع باید از مقام معظم رهبری یاد گرفت که جدا  از اینکه ولی امر مسلمین هستند یک عالم دینی و مظهر اخلاق می‌باشند.


تعداد بازدید :  112