شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
حبس شدن 2 کارگر در زیر آوار ساختمان 3 طبقه
آوار خانه قدیمی در میدان گلها

باز هم تخریب خانه‌های قدیمی در عملیاتی غیراصولی حادثه‌ساز شد. ریزش آوار در ساختمان درحال تخریب در میدان گلها، 2کارگر را در زیر تلی از خاک حبس کرد. عملیات تخصصی نیروهای آتش‌نشانی به نجات معجزه‌آسای این کارگران جوان انجامید. این درحالی است که کارشناسان علت حادثه را تخریب ناایمن اعلام کردند.
وحشت در میدان گلها
ساعت 9:53 دقیقه صبح روز شنبه صدای مهیبی در میدان گلها، وحشت به راه انداخت. در یک چشم بر هم زدن ساختمانی 3 طبقه فرو ریخت و گرد و خاک ناشی از این تخریب فضای خیابان را پر کرد. ساکنان این خیابان سراسيمه به کوچه دويدند. همه تصور مي‌کردند زلزله آمده است اما در مقابلشان ساختمان 3 طبقه کاملاً فرو ريخته بود. دقايقي بعد با تماس ساکنان خیابان مرداد، ماموران آتش‌نشاني خود را به محل حادثه رساندند. در بررسي‌هاي ميداني مشخص شد این ساختمان قدیمی درحال تخریب بوده است که به دلایلی نامعلوم و در زمانی که چند کارگر در داخل ساختمان درحال کار روزانه بودند فرو ریخته است. درحالی‌که از تعداد کارگران گرفتار در زیر آوار ساختمان اطلاع دقیقی وجود نداشت، عمليات نجات کليد خورد تا این‌که همزمان با عملیات آواربرداری 2 کارگر که به شدت مصدوم شده بودند از میان آجر و آهن‌ها بیرون کشیده شدند.
تخریب غیراصولی
مرتضی اصفهانی مدیر منطقه 5 عملیات در رابطه با جزییات این عملیات گفت: «ساعت 9:53 صبح روز شنبه ریزش آوار در خیابان مرداد به سازمان آتش‌نشانی گزارش شد. با مخابره این خبر بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 40 و گروه امداد و نجات یک، به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد یک ساختمان 3 طبقه قدیمی وقتی برای احداث بنای جدید درحال تخریب بوده ناگهان قسمتی از دیوارهای جنوبی به همراه سقف طبقه اول و دوم روی 2 کارگر فرو ریخته است. در جریان این حادثه 2 کارگر که 24 و 26ساله بودند در زیر آوار گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان با بکارگیری تجهیزات ویژه ایمنی و نجات، پس از اجرای ایمن‌سازی‌های اولیه و عملیات آواربرداری موفق شدند در کمترین زمان ممکن هر2 کارگر را از زیر آوار بیرون بکشند. کارگران حادثه‌دیده برای مداوا در اختیار امدادگران اورژانس قرار گرفتند.» علت ریزش این آوار، تخریب غیراصولی و ناایمن اعلام شد.

 


تعداد بازدید :  229