شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
عملیات آزادسازی صلاح‌الدین ادامه دارد
ارتش عراق به نزدیکی فرودگاه تکریت رسید

نیروهای امنیتی و مردمی به‌سوی محاصره منطقه البوعجیل در شرق تکریت حرکت کردند و برخی از واحدهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به نزدیکی فرودگاه تکریت واقع در جنوب این شهر رسیدند.
به گزارش تسنیم، منابع وابسته به نیروهای مردمی عراق اعلام کردند: عملیات آزادسازی صلاح‌الدین ادامه دارد و شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین به‌زودی آزاد خواهد شد. خبرنگار المنار گزارش داد که نیروهای مردمی و ارتش عراق به نزدیکی فرودگاه تکریت واقع در جنوب این شهر رسیده‌اند. منابع وابسته به نیروهای مردمی اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی به‌سوی محاصره منطقه البوعجیل در شرق تکریت حرکت کردند. تروریست‌ها در البوعجیل و العلم در صلاح‌الدین پس از آزادی منطقه الدور دچار وحشت شده‌اند.
نیروهای امنیتی و مردمی درحال حاضر تلاش می‌کنند که ناحیه العلم را آزاد کنند. ناحیه العلم ناحیه‌ای از توابع تکریت است که از غرب به شهر تکریت و در 16کیلومتری آن قرار دارد، از شرق به سلسله جبال حمرین و در جنوب آن شهر الدور قرار دارد. وجه تسمیه ناحیه العلم به این خاطر است که صلاح‌الدین ایوبی هنگامی که سرگرم فتوحات اسلامی بود پرچمی بر تپه علوشه نصب کرد و آن مقبره اصلی در الخرجه در مرکز ناحیه العلم است. این منطقه به الخرجه نیز معروف است زیرا در زمان حکومت عباسیان خزانه جمع‌آوری شده در آن جمع می‌شد. این ناحیه بر کرانه رود دجله واقع شده است و دارای زمین‌های کشاورزی و بوستان و باغات است. این منطقه از جمعیت زیادی به‌سبب اینکه پس از جنگ‌ سال 2003 تعداد زیادی از خانواده‌ها به‌سوی آن رفتند، برخوردار است. این ناحیه به دو منطقه دشت الفیضی که کرانه رود را شامل می‌شود و بوستان‌ها و مناطق کشاورزی در آن قرار دارد و منطقه الدیمیه که در شرق منطقه الفیضی تا ارتفاعات حمرین ادامه دارد. موقعیت جغرافیایی مناسب آن سبب اسکان بشری از زمان عصر حجر شده است و این موضع را حفاری‌های انجام شده و آثار باستانی به دست آمده در ‌سال 1964 نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  103