شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از اتفاقی عجیب در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر
فوتبال سالنی در گرداب تبانی
حسین شمس: آقای خاص با ادعای پهلوانی، بازیکن می‌خرد! وحید شمسایی: جواب صحبت‌هاي بي‌ارزش اين آقا را نمي‌دهم!

شهروند| هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتسال درحالی به پایان رسید که تیم تاسیسات‌دریایی با هدایت وحید شمسایی در مقابل مس‌سونگون با هدایت حسین شمس به برتری رسید تا فقط به یک امتیاز برای رسیدن به قهرمانی احتیاج داشته باشد. دیروز اما سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال ادعای تبانی بازیکن تیمش با تیم حریف را مطرح کرد تا همه چیز در آستانه برگزاری هفته پایانی زیر سوال برود و خاطرات لیگ 3‌سال قبل برای همه تداعی شود، اگرچه این ادعا هنوز ثابت نشده است.
ادامه موفقیت‌های شمسایی
وحید شمسایی، آقای‌گل فوتسال جهان که از‌ سال گذشته در کنار بازیگری به مربیگری نیز روی آورده، توانسته به موفقیت‌هایش در حوزه مربیگری نیز تداوم بخشد و بعد از قهرمانی‌ سال گذشته با دبیری تبریز، حالا تیم ناشناخته تأسیسات‌ دریایی را در آستانه قهرمانی قرار داده است تا با فقط یک تساوی در هفته آخر بتواند به این عنوان دست پیدا کند.
ادعای خرید بازیکن از سوی شمس
حسین شمس که بعد از جدایی‌اش در ابتدای فصل از دبیری تبریز، به تازگی هدایت مس سونگون را برعهده گرفته، در هفته ماقبل پایانی به تأسیسات دریایی و وحید شمسایی شاگرد سابقش رسید. جایی که همه فکر می‌کردند می‌تواند ترمز تأسیسات کشیده شود اما این اتفاق رخ نداد و این تیم مقتدرانه حریفش را شکست داد. دیروز اما حسین شمس ادعای جنجالی را مطرح کرد که پیروزی تأسیسات را زیر سوال برد. او پس از حرف‌زدن درباره رخ‌دادن تبانی به «شهروند» می‌گوید: «گفتم دیگر موقعش است که صحبت‌هایی را بیان کنم تا آنهایی که تابه‌حال در لانه‌شان مخفی شده بودند، بیرون بیایند. هفته قبل به ما هشدار داده بودند که ممکن است اتفاقاتی رخ دهد اما ما به بازیکن موردنظر اعتماد کردیم. درنهایت او همان کاری که فکرش را نمی‌کردیم، انجام داد و روی گل سوم حریف، توپ را تقدیم مهاجم حریف کرد و گل را به آنها هدیه داد. این حربه‌ای است که در سال‌های اخیر هم اتفاق افتاده و درنهایت منجر به قهرمانی یک تیم شده که یک فرد خاص را در اختیار دارد.»
او دلیل عجیبی برای حرف‌هایش دارد: «تمام این اتفاقات به یک نفر ختم می‌شود که فکر می‌کند همیشه قهرمان است و ادعای پهلوانی هم دارد. مطمئن باشید تیم تأسیسات دریایی‌ سال گذشته که دهم شده بود، از این تیم بهتر بازی می‌کرد. البته دوستان به بازیکن ما پول پرداخت نکردند و فقط قول‌هایی برای آینده به او داده‌اند. این اتفاقات برای تیم‌های دیگر نیز رخ داده اما به خاطر تیم رسانه‌ای این آقا هیچ‌کس جرات ندارد، چیزی بگوید اما من دیگر ساکت نمی‌نشینم و تا پایان این ماجرا می‌روم تا دست برخی رو شود.»
یک روز دوست، یک روز دشمن
اگر به سابقه رابطه وحید شمسایی و حسین شمس نگاهی بیندازیم، خیلی نمی‌توانیم به نتیجه خاصی برسیم زیرا این 2 نفر که هر دو از بزرگان فوتسال ایران هستند، یک روز پشت هم ایستاده‌اند و روز دیگر در مقابل هم. یادمان نمی‌رود که اولین نفری که وحید شمسایی را در اوج دوران بازیگری‌اش کنار گذاشت، همین حسین شمس بود که در دوران سرمربیگری‌اش روی نام آقای گل فوتسال جهان نام قرمز کشید اما حالا که خودش هم بیرون نشسته، به دفعات دیده‌ایم که پشت او ایستاده است. حالا هم دوباره به نظر مجبور است رودرروی او بایستد.
تبانی در فوتسال تکرار شد؟
سال 90 بود که در هفته پایانی لیگ فوتسال اتفاقات عجیبی رخ داد و گیتی‌پسند که به برد پر گل برای قهرمانی نیاز داشت، برابر پرسپولیس به گل‌های زیادی رسید و درنهایت قهرمانی را از منصوری گرفت. البته با حکم کمیته انضباطی تبانی در این دیدار محرز شد و تیم فوتسال پرسپولیس هم منحل شد. نکته مهم در این میان عضویت وحید شمسایی در تیم آن زمان گیتی‌پسند بود که حتی محرز شدن تبانی باعث نشد هیچ‌کدام از بازیکنان یا مسئولان گیتی‌پسند با محرومیتی جدی مواجه شوند.
پاسخ تند  شمسايي
وحید شمسایی، آقای گل فوتسال جهان در واکنش به صحبت‌های جنجالی شمس به «شهروند» می‌گوید: «این آقا دیوانه‌ای بیش نیست و من هم در این برهه حساس برای تیمم نمی‌توانم جواب صحبت‌های بی‌ارزش او را بدهم. قطعا این ادعا از پایه و اساس اشتباه است و وحید شمسایی هیچ ضعفی ندارد که بخواهد آنها را با این‌طور مسائل پرکند. تمام هدف آقایان این است که در آستانه هفته پایانی و قهرمانی ما تیم تأسیسات را وارد حاشیه کنند و قهرمانی را از ما بگیرند.» وی همچنین می‌افزاید: «ما باید باهوش‌تر از این باشیم و الان فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم. انشاءالله بعد از قهرمانی و بالا بردن جام در یک نشست خبری تمام کارهایی که این آقا در این چند ‌سال در فوتسال انجام داده و به فوتسالمان ضربه زده را می‌گویم تا دیگر از این صحبت‌ها علیه من بیان نکند.»
ابراز بی‌اطلاعی مسئولان
سیدرضا افتخاری، رئیس کمیته فوتسال در واکنش به ادعای شمس و متهم کردن تأسیسات به تبانی به «شهروند» توضیح می‌دهد: «من به صحبت‌های آقایان کاری ندارم و فقط اگر نامه‌ای به‌دست ما برسد و به چنین مسأله‌ای اشاره کرده باشد، آن را بررسی می‌کنیم. تا به حال هم فقط این مسأله در رسانه‌ها مطرح شده و فقط شلوغ کاری یکسری بوده است. تا پایان امروز اگر چیزی به دست ما رسید، آنرا بررسی می‌کنیم وگرنه که هیچ. تابه‌حال هم من چنین چیزی را حتی در حد شایعه هم نشنیده بودم و فکر هم نمی‌کنم که تبانی رخ داده باشد.» علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق هم در رابطه با صحبت‌های شمس به «شهروند» عنوان می‌کند: «هیچ نامه‌ای به دست ما نرسیده و من هم مستندی دراین‌باره ندیدم که چیزی را ثابت کند. بهتر است اگر واقعا اتفاقی رخ داده، شمس آن را با مستندات به فدراسیون بیاورد.»
وای بر این فوتسال
فوتسال ما در چند‌ سال اخیر آن‌قدر رو به حاشیه رفته و از سوءمدیریت رنج می‌برد که حتی لقب آقای آسیا را هم از دست داده است. وقتی چند‌ سال قبل در لیگ فوتسال چنین فاجعه‌ای رخ داد، فقط با محروم کردن چند بازیکن همه چیز تمام شد که حالا نتیجه‌اش همین حواشی است که می‌بینیم. اگر اتفاقی در پشت پرده رخ نمی‌دهد، با کسی که ادعایی غیرواقع می‌کند باید برخورد شود. اگر هم اتفاقی رخ داده، با آن بدون نگاه کردن به نامها برخورد شود. البته با این وضع که رئیس کمیته فوتسال وقتش را تا ساعت 17 در وزارت ورزش می‌گذراند و از چیزی مطلع نیست، به نظر نمی‌رسد دردی از فوتسال ما دوا شود.

 


تعداد بازدید :  220